آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 مرداد ماه 1397 = 15-08 2018

واردات نفت ایران نصف شد/سفر مقام آمریکايی

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه جولای تقریبا نصف شد

آمار گمرک کره جنوبی نشان می‌دهد که واردات نفت ایران به این کشور در ماه جولای، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از 40 درصد کاهش داشته است.

کره جنوبی بعد از چین و هند، سومین خریدار نفت ایران است؛ این سه کشور در کنار ژاپن، ۶۵ درصد از نفت صادراتی ایران را می‌خرند.

آمریکا از اواسط آبان ماه، نفت و بانک مرکزی رژیم ایران را هم تحریم می‌کند و برای توقف خرید نفت ایران، به متحدانش فشار می‌آورد.

در همین رابطه یک مقام بلندپایه آمریکایی به کشور‌های جنوب شرقی آسیا سفر کرده تا آن‌ها را به اجرای تحریم‌های آمریکا ترغیب کند.

دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم به خبرگزاری کیودو ژاپن گفت: ما قطعا آن‌ها را ترغیب می‌کنیم که به تحریم‌ها توجه کنند. ما بسیار واضح اعلام می‌کنیم که شرکت‌ها نیاز دارند یک تصمیم تجاری آگاهانه بگیرند. اگر آن‌ها تصمیم بگیرند با رژیم ایران در مناطق ممنوعه تجارت کنند، در این حالت، با آمریکا یا سیستم مالی آمریکا تجارت نخواهند کرد.

هند جای نفت ایران را با نفت آمریکا پر کرد

یک مقام شرکت ایندین اویل هند گفت، این شرکت که در آستانه تحریم‌های نفتی علیه ایران به دنبال یافتن منبع جایگزین تامین نفت است ۶ میلیون بشکه نفت از آمریکا برای تحویل در ماه‌های نوامبر تا ژانویه خریداری کرده است.

به گزارش تسنیم، یک مقام شرکت ایندین اویل هند گفت، این شرکت که در آستانه تحریم‌های نفتی علیه ایران به دنبال یافتن منبع جایگزین تامین نفت است ۶ میلیون بشکه نفت از آمریکا برای تحویل در ماه‌های نوامبر تا ژانویه خریداری کرده است.

به گزارش رویترز، یک مقام شرکت ایندین اویل هند گفت، این شرکت که در آستانه تحریم‌های نفتی علیه ایران به دنبال یافته منبع جایزگین تامین نفت است، ۶ میلیون بشکه نفت از آمریکا برای تحویل در ماه‌های نوامبر تا ژانویه خریداری کرده است.‌ای کی شارما، مدیر امور مالی بزرگترین شرکت پالایشگاهی هند گفت، این اولین خرید نفت ایندین اویل از آمریکا از طریق یک مناقصه کوتاه مدت است.

به گفته شارما، ایندین اویل در ماه نوامبر ۲ میلیون بشکه نفت از آمریکا خریداری خواهد کرد و همچنین ۲ میلیون بشکه ر. ماه دسامبر و ۲ میلیون بشکه دیگر در ماه ژانویه خریداری خواهد شد.

شارما نگفت که شرکت‌های فروشنده و قیمت این نفت‌ها چه شرکت‌هایی و به چه میزان هستند.

در پی خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های جدید علیه تهران، دولت هند از پالایشگاه‌های این کشور خواسته تا خود را برای کاهش قابل توجه و یا حتی توقف خرید نفت از ایران آماده کنند.

هرچند بخشی از تحریم‌ها از ۶ اوت اجرایی شده، اما تحریم بخش نفت از ۴ نوامبر به اجرا گذاشته خواهد شد.



Dariush August 9, 2018 02:18 PM

قبل از اینکه این خبر را به آقا جان سید بدهید، قند آب، تریاک، پوزه بند و پوشک آماده داشته باشید!

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو August 9, 2018 09:37 PM

هندوستان وهمچنین کره جنوبی تمامی سرمایه گذاران امریکائی واسرائیلی و اروپائی را درصدد سرمایه گذاری دردوران پهلوی درآن بودند که ظهورحکومت خمینی برروی ایران خط قرمزی کشیدند را جذب و حمایت کرد- هندوستان به مرحله ازرشد صنعتی وعلمی با همین سرمایه ها رسیده است که مناب مثال ماهواره ای برای جستجوی اب به کره ماه فرستاده ولی احمدی نژاد با میلیونها دلاربه روس ها میمونی به فضا فرستاد که آنهم سقط شده برگشت - هندوستان هرگزریسک درگیری و خدشه درسرمایه گذاری های امریکا را نمی پذیرد انچه درکره زمین بفوریافت میشود نفت است که ازکشوردیگری تهیه می کند هم اکنون شرکت نفتی اکسیون ایل امریکا درپاکستان منابع کلانی ازنفت یافته است -

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang August 15, 2018 11:39 AM

از انجاییکه ایرانیان ازاد نیستند در میدانی جمع بشوند و خواهان عوض شدن رژیم دیکتاتوری در ایران باشند مثل دروان مبارک در مصر که مصریها ازاد بودند در میدان التحریر جمع بشوند و خواهان عوض شدن دولت مبارک شوند اقلا یک حرکت برونی بوجود بیاد که ایرانیان در جلو سازمان ملل جمع بشوند و بر ضد کشور چین اعتراضات خودشان را به گوش دنیا برسانند که چین با خریدن نفت از ایران باعث تقویت رژیم جمهوری اسلامی در سرکوب کردن مردم ایران و پرورش تروریستهای اسلامی در دنیا شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: