آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 مرداد ماه 1400 = 01-08 2021

حکم تکاندهنده و ظالمانه وکیل دربند ایرانی تائید شد

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، حکم حکم ۳۰ سال حبس امیرسالار داودی، فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری، را تائید کرده است.

به گفته امیر رئیسیان، وکیل مدافع امیرسالار داوری، تایید حکم زندان این وکیل در حالی صورت گرفته است که پیش از این دیوان عالی کشور حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب که شعبه بدوی بود را نقض کرده بود.

این وکیل دادگستری در تاریخ ۱۱ خردادماه بر اساس حکمی که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران علیه وی صادر شد به ۳۰ سال حبس تعزیری و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شد که از این میزان، مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.

امیرسالار داودی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. مامورین پیش از بازداشت دفتر کار و منزل وی را مورد تفتیش قرار داده و تعدادی از پرونده‌ها و وسایل شخصی وی را نیز ضبط کرده بودند.

گفته می شود حدود ۸ تا ۹ اتهام به ایشان نسبت داده شده است. از جمله تشکیل گروه برای براندازی نظام، همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب، توهین به مقامات و رهبری و چند اتهام دیگر که دو پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شده است.

مدیر تحقیقات خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین الملل در واکنش به صدور حکم ۳۰ سال زندان و ۱۱۱ ضربه شلاق آقای داودی، وکیل دادگستری با “حیرت انگیز و بی رحمانه” خواندن این حکم سنگین، گفت که “راه‌اندازی یک کانال تلگرامی برای افشای نقض حقوق بشر جرم نیست.

امیرسالار داوودی یک وکیل شناخته شده و یک فعال اجتماعی سیاسی است. او وکالت بسیاری از متهمان سیاسی و عقیدتی از جمله زینب جلالیان و زندانیان بهایی را بر عهده داشته و در کانال تلگرامی خودش به نام “بدون روتوش” در باره مسائل صنفی حوزه وکالت می‌نوشت.

آ



آرش - صبحی December 14, 2018 08:28 AM

درایران تحت سیطره حکومت فقیهان وملایان تهی مغز وعقب مانده ومتعلق به عصر بربریت قانون وتساوی حقوق وعدالت و مدنیت هیچ معنائی ندارد همه قوانین این مملکت از خیمه خونین ولی فقیه بیرون میاید وقضات بدبخت وخمیر شده ومفلوک دستگاه فاسد قضا ملزم به اجرای آن هستند باصراحت میتوان گفت سنگ بنای یک چنین جهنمی را شخص روح الله خمینی بنا نهاد، وبا گماردن آدمخوارانی چون محمدی گیلانی و صادق خلخالی وری شهری وامثال اینها تقویت شد و متاسفانه هرروز وهرسال هم با تربیت قصابانی مثل ابوالقاسم صلواتی ومقیسه واحمد زاده و مرتضوی و دولت آبادی قساوت وبیرحمی این نهاد آدمکش وضدمردمی فزونی یافت وبیک دستگاه آدمکشی تمام عیار بدل گردید که میتوان براحتی انرا قوه "قصابیه" نام نهاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو August 1, 2021 11:16 AM

امیرسالار داودی نباید نگران باشد بزودی این رژیم آدمکش بدست توانای مردم سرنگون خواهد شد و امیرسالار داودی و بسیاری دیگر از مبارزان دلسوز دیگر آزاد خواهند شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: