آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 آبان ماه 1398 = 11-11 2019

هشدار مقام نظامی آمریکا به جمهوری اسلامی

رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا، با توجه به از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم در ایران به جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت آمریکا تصمیم گرفته در حال حاضر دست به اقدام نظامی نزند، اما توانایی آن را دارد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با ای‌بی‌سی گفت: ما تردیدی نسبت به تلاش‌های دیپلماتیک نداریم و با این حال، همزمان اطمینان حاصل خواهیم کرد از اینکه به قدر کافی ظرفیت‌های نظامی را در منطقه حفظ کنیم تا در صورت لزوم از منافع آمریکا دفاع کنیم.

رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکافزود: ادامه کار بستگی به ابعاد و نوع تحریکی دارد که از سوی رژیم ایران صورت می‌گیرد و اینکه این رژیم تا چه حد سربازان آمریکایی، منافع ایالات متحده یا متحدانش در منطقه را تهدید کند.


ائتلاف دریایی آمریکا آغاز به کار کرد

ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا از روز پنجشنبه عملیات‌ ادعایی خود در آب‌های خلیج فارس را با هدف امحافظت از کشتی‌ها آغاز کرده است.

دولت آمریکا از چند ماه پیش اعلام کرده قصد دارد این ائتلاف را برای محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها تشکیل دهد. بحرین که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است در ماه آگوست به این ائتلاف پیوستند. عربستان سعودی و امارات هم از ماه سپتامبر به ائتلاف آمریکا پیوستند.

از میان کشورهای غربی، استرالیا و انگلیس با اعزام کشتی به منطقه با هدف محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها موافقت کرده‌اند. آلبانی جدیدترین عضو این ائتلاف است که جمعه هفته گذشته پیوستن خود به آن را اعلام کرد.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در منطقه غرب آسیا گفته هدف از این عملیات محافظت از آب‌های خلیج فارس است.

وی گفت: با آنکه عملیات سنتینل تهدیدمحور است هدف آن ایجاد تهدید نیست. ما کشتی‌های توانمندی برای مأموریت گشت‌زنی به کار گرفته‌ایم ولی غیر از متعهد شدن به دفاع از یکدیگر در صورت حمله قصد انجام هیچ فعالیت تهاجمی نداریم.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا اضافه کرد: «تعهد ما به منطقه کوتاه‌مدت نیست، بلکه بادوام است و ما تا زمانی که لازم باشد به عنوان بخشی از سنتینل عملیات خواهیم کرد.



رضا.ف November 6, 2019 09:13 PM

ببینم حالا بازم جیک جیک میکنید یا باز ردر رفتین تو سوراخ موش تا ابا از اسیاب بیفته؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: