آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 مرداد ماه 1397 = 21-08 2018

نگرانی وزیر دفاع آمریکا درباره تحولات ونزوئلا

جیمز ماتیس گفت درحالی که تحت تاثیر پیشرفت هایی قرار گرفته که در کلمبیا شاهد آن بوده است, به شدت نگران ناآرامی های کشور همسایه یعنی ونزوئلا است.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، ماتیس که 17 اوت با ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا دیدار کرد، افزود: این کشور اکنون یکی از قابل اعتمادترین شرکای آمریکا در منطقه آمریکای لاتین محسوب می شود.

پلیس و ارتش کلمبیا که زمانی به بی قانونی شهرت داشت اکنون در زمینه اجرای عملیات موفق و همچنین از نظر رعایت حقوق بشر استانداردهای منطقه ای را تعیین می کند.

اما بحران ونزوئلا تقریبا در سراسر منطقه احساس می شود. گفته می شود امسال تورم در این کشور به یک میلیون درصد خواهد رسید. مقامات کلمبیا برآورد می کنند اکنون یک میلیون ونزوئلایی در کلمبیا هستند و دهها هزار نفر نیز به کشورهای دیگر فرار کرده اند.

وزیر دفاع‌ آمریکا درباره بحران ونزوئلا گفت، کارهایی که برای مهاجران ونزوئلایی انجام می دهیم و همچنین پیامدهای این بحران و تاثیر آن در بی ثباتی منطقه موضوعی بود که در هر دو نشست امروز صبح من به آن پرداخته شد.

احتمالا یک میلیون مهاجر ونزوئلایی اکنون در کلمبیا و دهها هزار نفر هم در کشورهای دیگر هستند که این چالش بزرگی محسوب می شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: