آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 مرداد ماه 1397 = 21-08 2018

بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری در تاریخ ۲۶ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. روز گذشته خانواده این زندانی سیاسی سابق پس از پیگیری‌های مکرر مطلع شده‌اند که وی در اطراف کرمانشاه بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم زاده، زندانی سیاسی سابق و فعال کارگری روز جمعه ۲۶ مردادماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در اطراف کرمانشاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. گفته می‌شود خانواده وی روز گذشته ۲۹ مردادماه پس از پیگیری‌های مکرر از بازداشت وی باخبر شده‌اند و برای پیگیری محل و علت بازداشت آقای ابراهیم زاده عازم کرمانشاه شده‌اند.

یک منبع نزدیک به خانواده بهنام ابراهیم زاده به گزارشگر هرانا گفت: “آقای ابراهیم‌زاده در اطراف کرمانشاه درحالی که برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده آن مناطق رفته بود روز جمعه ۲۶ مردادماه توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات کرمانشاه بازداشت شده است و خانواده وی روز گذشته پس از ۳ روز بی‌خبری از بازداشت وی مطلع شده‌اند، با این حال کماکان از دلیل بازداشت ایشان اطلاعی در دست نیست.”
هرانا در شهریورماه سال گذشته در گزارشی از بازداشت بهنام ابراهیم زاده به همراه چند تن دیگر در مقابل زندان رجایی شهر در تجمعی که به منظور حمایت از زندانیان اعتصابی این زندان انجام شده بود خبر داد، وی پس از ده روز در تاریخ دوم مهر ماه ۹۶ آزاد شد.

هرانا پیشتر نیز در گزارش مربوط به اردیبهشت ماه سال گذشته از آزادی بهنام ابراهیم زاده از زندان رجایی شهر با پایان دوران محکومیت خبر داده بود.

بهنام ابراهیم‌زاده متولد ۱۳۵۶ در شهرستان اشنویه است که از سال ۸۷ تاکنون بارها در بازداشت و حبس بوده است.
این فعال کارگری در تاریخ بیست و دوم خردادماه ۱۳۸۹ بازداشت شده و پس از بازداشت مدت ۴ ماه در سلول‌های انفرادی زندان اوین تحت فشار و بازجویی بود و پس از آن به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در دادگاهی کوتاه و بدون حضور وکیل، به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال کاهش یافت.

بهنام ابراهیم زاده در جریان حمله‌ی گارد زندان اوین به بند ۳۵۰ موسوم به “پنجشنبه سیاه” مورد ضرب و شتم واقع شد و به مدت ۱۵ روز نیز به انفرادی های بند ۲۴۰ منتقل شد.

این فعال کارگری در اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شد و پس از مدتی به طور غیرقانونی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
آقای ابراهیم زاده در زندان رجایی شهر نیز بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفت و از بندی به بند دیگر منتقل شده است.

در حالی که حکم محکومیت ۵ سال حبس تعزیری بهنام ابراهیم زاده که به خاطر آن در زندان به سر می‌برد به پایان رسیده بود، در دهم مرداد سال ۹۵، دادگاه تجدید نظر استان تهران، بهنام ابراهیم زاده را با کاهش حکم از ۹ سال و نیم زندان به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۴۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم کرد. اتهام او “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی” و فعالیت تبلیغی علیه نظام درج شده است.

این حکم به دلیل فعالیت‌های او در زندان در زمانی که حبس ۵ ساله خود را تحمل می کرد صادر شده است.

علاوه بر آن اتهام “فک قرار بازداشت” و “استفاده از تجهیزات ماهواره و پاسور” نیز بخشی از اتهامات این کارگر زندانی بود. همه‌ی این اتهامات در زمانی وارد شده است که او در زندان به سر می‌برد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: