آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 شهریور ماه 1397 = 26-08 2018

سقوط جنگنده اف-۵ در دزفول و مرگ خلبان

به گزارش سایت نیروی هوایی ارتش این جنگنده F-۵ پایگاه هوایی دزفول پیش از ظهر امروز یکشنبه ۴ شهریور در حین پرواز آموزشی به دلیل نقص فنی دچار سانحه شد. این سایت در گزارش خود اعلام کرد که «در این سانحه که منجر به شهادت یکی از خلبانان شد، هواپیما با مهارت خلبان دیگر تحت کنترل قرار گرفت و با کمترین آسیب در حاشیه باند پرواز متوقف شد.»

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد که خلبان مربی سرهنگ منوچهر فتاحی در این سانحه جان خود را از دست داد و سرنشین دیگر این هواپیما به دلیل جراحت به بیمارستان منتقل شده است. روابط عمومی پایگاه هوایی دزفول اعلام کرده است که در این سانحه که منجر به شهادت خلبانان مربی شد، هواپیما با مهارت خلبان دیگر تحت کنترل قرار گرفت و با کمترین آسیب در حاشیه باند پرواز متوقف شد.

به گفته نیروی هوایی ارتش دلیل این حادثه هنوز مشخص نیست و کارشناسان پایگاه هوایی دزفول مشغول بررسی علت این سانحه هستند. رسانه‌های ایران این هواپیما را جنگنده اف-۵ تایگر معرفی کرده‌‌اند. هواپیماهای F-۵ در پایگاه هوایی چهارم شکاری یا پایگاه هوایی وحدتی دزفول نگهداری می‌شوند و واکنش سریع به تهاجم هوایی و عملیات ضربتی از وظایف این پایگاه است.



بهرام August 27, 2018 05:21 AM

این خبر پر تناقض و عجیب است، چگونه ممکن است خلبان مربی پیش از سقوط و برخورد هواپیما با زمین مرده باشد و خلبان دیگر با مهارت هواپیما را در کنار باند فرود آورده باشد؟ شاید هم این یکی از هواپیمای دستکاری شده اف ۵ دهه ۶۰ میلادی است بنام کوثر که صندلی پران آن بخودی خود عمل کرده و خلبان مربی را بدون آمادگی و نه در حالت چمباتمه به خارج از کابین پرتاپ و سبب مرگ وی شده و خلبان دانش آموز توانسته هواپیما را در حالت کرشلندینگ یا سقوط فرود برزمین به نشاند و خود مجروح گشته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: