آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 شهریور ماه 1397 = 28-08 2018

بازداشت شماری از معترضان در حمیدیه خوزستان

خبرگزاری هرانا – روز گذشته شماری از شهروندان اهل شهر حمیدیه در استان خوزستان توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. همزمان گزارش شده است سه تن از شهروندان اهوازی که پیش‌تر در پی اعتراضات مردادماه این منطقه توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده بودند به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز دوشنبه ۵ شهریورماه، شماری از فعالان عرب اهل شهرستان حمیدیه در استان خوزستان توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

تاکنون هویت دو تن از این شهروندان به نام‌های “حسن بیت سعید” ۲۶ ساله و “علی مزرعه” ۲۷ ساله فرزند یوسف، توسط هرانا احراز شده است.
شهرستان حمیدیه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. مرکز این شهرستان شهر حمیدیه است و شامل ۲ بخش و ۴ دهستان است. جمعیت این شهرستان بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، در سال ۱۳۸۵ برابر با ۴۸۹۳۵ نفر بوده ‌است.

همزمان با این گزارش، هرانا مطلع شده است، سه تن از اهالی شهر اهواز که پیشتر در تاریخ پنجم مردادماه ۹۷ در پی بروز اعتراضات گسترده در مناطق جنوبی خوزستان توسط نیروهای امنیتی وابسته به سپاه شهر اهواز بازداشت شده بودند با اتمام پروسه بازجویی ها از محل بازداشتگاه به زندان شیبان این شهر منتقل شده‌اند.

اسامی این افراد “سید على موسوى ۲۷ ساله”، “محمد سواری ۱۸ ساله” و “رضا سوارى ۲۶ ساله” که همگى از اهالى کوى علوى شهر اهواز هستند، توسط هرانا احراز شده است.

از اتهام مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: