آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 شهریور ماه 1397 = 28-08 2018

نگرانی فزاینده از سرنوشت زندانی شکنجه شده

نگرانی فزاینده از سرنوشت فرهاد عبدالله‌پور، زندانی شکنجه شده پس از بازداشت

خبرگزاری هرانا – پس از گذشت حدود ۲ ماه از بازداشت فرهاد عبدالله‌پور شهروند اهل اشنویه توسط نیروهای اطلاعات سپاه، خبری از سرنوشت وی حاصل نشده است. خانواده عبدالله پور برای آخرین بار کوتاه مدتی پس از بازداشت، او را در حالی که آثار شکنجه بر بدن داشته است مشاهده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرهاد عبدالله‌پور شهروند اهل اشنویه و برادر هدایت عبدالله‌پور زندانی سیاسی محکوم به اعدام، مورخ ۹ تیرماه ۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد واقع در شهر ارومیه منتقل شد.

علی‌رغم گذشت زمان و پیگیری‌های خانواده آقای عبدالله‌پور کماکان اطلاعی از دلایل بازداشت و سرنوشت فرزند خود به دست نیامده است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای عبدالله‌پور در گفت‌وگو با گزارشگر هرانا گفت: “فرهاد روز ۹ تیرماه توسط نیروهای اطلاعات سپاه در منزل شخصی و بدون ارائه حکم بازداشت شد. همان موقع منزل ایشان را مورد بازرسی قرار دادند. مامورین در حین بازداشت گفته‌اند که گزارش شده آقای عبدالله‌پور در منزل اسلحه نگهداری می‌کنند ولی در منزل ایشان چیزی پیدا نکرده و خود او را با خود بردند.”
این منبع در ادامه گفت: “پس از پیگیری خانواده ایشان معلوم شد که وی را به بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه منتقل کرده‌اند. پس از ۲۰ روز خانواده‌اش موفق به ملاقات شدند و وضعیت ایشان را متاثر از بدرفتاری و شکنجه بسیار بد توصیف کردند؛ به طوری که ایشان بدون کمک قادر به راه رفتن نیز نبود. با وجود پیگیری‌های مکرر ماموران به خانواده وی و اتمام قرار بازداشت ۲۰ روزه ایشان و علیرغم اینکه قرار بازداشت وی توسط دادگاه اشنویه تمدید نشده است، کماکان خبر جدیدی از سرنوشت فرهاد نیست.”

این منبع در پایان تاکید کرد “روز گذشته یک فرد لباس شخصی به منزل آقای عبدالله پور رفته و اخبار ناگواری از وضعیت فرهاد به مادر سالخورده ایشان گفته در حدی که مادر فرهاد در اثر شوک بی هوش شده بود. با اینحال دادسرای اشنویه و اطلاعات سپاه همچنان حاضر نیستند هیچ خبر جدیدی از سرنوشت فرهاد به خانواده نگران او بدهند.”

هرانا پیش‌تر در تاریخ ۱۱ تیرماه ۹۷ از بازداشت «فرهاد عبدالله‌پور»، برادر هدایت عبدالله‌پور زندانی سیاسی محکوم به اعدام توسط نیروهای امنیتی خبر داده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: