آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 شهریور ماه 1397 = 31-08 2018

گردشگری؛ بنگلادش را به ایران ترجیح دادند

دعوت شدگان سازمان گردشگری بنگلادش را به ایران ترجیح دادند

سایت نجات پاسارگاد: امسال در جمع گفتگوی «ای. سی. دی» که بزرگترین تشکل گردشگری کشورهای آسیایی ست شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 انتخاب شد. این سازمان که 32 عضو دارد دلیل انتخاب خود را «ظرفیت های بی نظیر گردشگری استان همدان» اعلام کرد. بگذریم که در دو دهه گذشته همدان یکی از استان هایی ست که آثار کم نظیر و تاریخی آن گرفتار بیشترین ویرانی و بی توجهی ها شده است.

اما دولت ایران، که به هر مناسبتی می خواهد روسای کشورهای دیگر را به ایران بکشاند تا ثابت کند که اولا ایران منطقه ای امن برای گردشگری ست، و دوم این که بیشتر کشورهای جهان جمهوری اسلامی را قبول دارند، به بهانه ی این انتخاب همدان تدارک مراسم بزرگی را دید، و از نمایندگان 32 کشور عضو این مجمع برای حضور در آن دعوت کرد. این برنامه پنجم شهریور افتتاح شد ولی تنها نمایندگانی از کشورهای آفغانستان، عراق و کامبوج در این مراسم شرکت کردند.

مسئولین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ایران حاضر نشدند بگویند چرا از 32 کشور تنها سه کشور به ایران آمده اند اما باندیت لیمچون دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری های آسیا به خبرنگاران گفت: چون سمینار دیگری در بنگلادش در هفته آینده برگزار می شود، اعضا ترجیح دادند به آنجا بروند.

باید توجه داشت که سازمان گردشگری سال هاست که به مناسبت های مختلف کنفرانس ها و میهمانی های پر هزینه بزرگی برگزار می کند، و یک عنوان جهانی هم به آن می چسباند، اما همیشه میهمانان این مراسم یا از عراق می آیند و یا از افغانستان و احتمالا از یکی دو کشور دیگر.



پلنگ ایران زمین August 31, 2018 01:16 PM

سبب کم شدن گردشگری در ایران: ۱- ترس گردشگر از دزدی آشکار پلیس
۲- ترس از گروگان گیری و به زندان رفتن در هنگامه ای نا شناخته ۳- کم شدن یادگارهای باستانی با گذشت زمان و نگهداری نادرست از بازمانده ها زیرا کشوری که ارزش اینگونه یادگارها را نداند، مردم آن سرزمین هم برایش بی ارزش است مردانِ عراقی تنها گردشگرانی هستند که نه از برای دیدن یادبودهای باستانی، بلکه ازبرایِ چشیدن دختران ایرانی به ایران میروند آگهی برای گیرایی گردشگر تنها هدر دادن پول است و سودی ندارد امروزه گردشگری که میخواهد پولی را که با دسترنج بدست آورده تا آنرا برای دیدنی ها هزینه کند، جستجو را در اینترنت آغاز کرده و هتا از مردمان آن کشور و گردشگرانی که آن کشور را دیده اند، درباره اقتصاد، امنیت و دیدنی ها پرسش میکنند و آهنگشان را ۱۰۰٪ میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: