آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 مهر ماه 1397 = 24-09 2018

دو احتمال پیرامون حمله به رژه نظامی در اهواز

منصور امان

دو احتمال پیرامون حمله به رژه نیروهای نظامی ملاها در اهواز

مُستقل از آنکه عامل اجرایی حمله مُسلحانه به رژه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در اهواز چه کسی بوده است، مُتهم اصلی حاکمان کشور هستند. آنها به گونه مُستقیم یا غیرمُستقیم آمر یا زمینه ساز صحنه ای هستند که روز شنبه در مرکز خوزستان شکل گرفت.

در توضیح حمله مزبور دو احتمال اصلی بیشتر وجود ندارد: نخُست آنکه این اقدام در کادر جنگهای نیابتی و فرقه ای صورت گرفته که رژیم ولایت فقیه سالهاست در کشورهای همسایه و منطقه به گونه فعال پیش می برد. اصرار پایوران حُکومت در نسبت دادن حمله مزبور به عربستان سعودی، ریشه در این درگیری فرا مرزی دارد. تنها دقایقی پس از رُخداد اهواز، وزیر خارجه مُلاها آن را به "تروریستهای استخدام شده، آموزش دیده و تامین شده توسُط یک رژیم خارجی" نسبت داد.

آقایان خامنه ای و روحانی نیز در واکُنش به حمله اهواز، "نظام" را در جنگ با کشورهای خارجی مُعرفی کرده اند. این گفته واقعیتی اثبات شده است. رژیم جمهوری اسلامی هم اکنون دستکم در چهار کشور سوریه، عراق، یمن و لُبنان جنگهایی تجاوُزکارانه و سیاستی مُداخله گرایانه و فرقه ای را به گونه مُستقیم یا به وسیله نیروهای تحت اُلحمایه اش به جلو می راند.

اگر اتهام زنی رهبران و پایوران حُکومت دُرُست باشد، بنابراین آنچه که در اهواز روی داده، نتیجه و پیامد ناگُزیر جنگ خسارت بار حُکومت در آن سوی مرزها است که بنا به ویژگی منطقه ای و فرا مرزی خود قادر است هر روز ابعاد گُسترده و خونین تری بیابد.

این واقعیت که دامنه جنگ نیابتی چگونه می تواند وُسعت یابد را رژیم ولایت فقیه در ماه های گذشته با موشک باران عربستان سعودی و "حمله "پهبادی" به فرودگاه های ابوظبی و دُبی به اثبات رسانده است. حاکمان جمهوری اسلامی هر روز از نو برای کشاندن این جنگ کثیف به داخل مرزهای کشور، برای طرف حسابهای خود کارت دعوت می فرستند.

احتمال دُوُم را پیشینه فریبکارانه رژیم مُلاها در حملاتی از این دست به میان می آورد. بُمب گذاری در مرقد امام هشتم شیعیان در مشهد و نسبت دادن آن به گروه اپوزیسیون مُجاهدین خلق (به اعتراف پایوران امنیتی حُکومت)، انفجار حرم عسگری در سامرا (به گفته ژنرال کیسی، فرمانده نیروهای چند ملیتی در عراق) و در نهایت رابطه افشا شده وزارت اطلاعات با حمله کنندگان "داعشی" به مجلس مُلاها، نگاه تردید آمیز به حمله اهواز را ضروری می سازد.

اطلاعات مُنتشر شده پیرامون حمله مُسلحانه اهواز به گونه انحصاری از جانب حُکومت و دستگاه های امنیتی و تبلیغاتی آن منتشر شده اند و بدین سبب اعتمادپذیر نیستند. فاکت این است که گُروهی که پایوران حُکومت در ابتدا آن را به عُنوان عامل حمله مُعرفی کرده اند، دخالت خود را تکذیب کرده و از سوی دیگر، یک اطلاعیه مخدوش با اطلاعات نادُرُست به نام داعش انتشار یافته که در آن این گروه بُنیادگرای اسلامی مسوولیت اقدام مزبور را می پذیرد.

در همین حال استقبال و هُجوم بی درنگ و سازمانیافته دستگاه های سیاسی، امنیتی و تبلیغاتی رژیم جمهوری اسلامی برای بهره برداری داخلی و خارجی از حمله اهواز، یکی از شواهدی است که نقش "نظام" در شکل گیری این رویداد به مثابه طرف سود برنده از آن را به میان می کشد. در هر صورت، همچون انفجار مشهد، به همان میزانی که دود باروت در صحنه فرو نشیند، شفافیت صحنه ای که شکل گرفت نیز بیشتر خواهد شد.

جنگ، خونریزی و خُشونت همزاد رژیم جمهوری اسلامی است و همراه آن به گونه بی پیشینه و افسار گُسیخته به زندگی مردُم ایران پا نهاده است. دستگاه ولایت فقیه بُحرانهای خُشونت بار و فجایع انسانی را تولید، پخش و صادر می کند و برای بقای خود و پیشبُرد هدفهای مُرتبط با آن، هیچ مرز ابزاری و اخلاقی را به رسمیت نمی شناسد. برای توقُف این چرخه هلاکت بار و جلوگیری از تکرار حوادثی همچون حمله اهواز، دست شریر رژیم ولایت فقیه باید از سر صُلح و آسایش مردُم ایران و منطقه کوتاه شود.


************************

اشک تمساح خامنه ای برای قربانیان اهواز

صداوسیمای جمهوری اسلامی: در پی حادثه تروریستی امروز صبح در اهواز که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم عزیزمان منجر شد حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت به خانواده شهدای این حادثه تلخ و تأسفبار تأکید کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حادثه‌ی تلخ و تأسفبار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریستهای مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. این مزدوران قسی‌القلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش می گشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر میزنند. دلهای پرکینه‌ی آنان نمیتواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه‌ی توطئه‌ی دولتهای دست‌نشانده‌ی آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند. به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‌ی دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.

اینجانب تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های این شهیدان عزیز عرض میکنم و صبر و سکینه‌ی الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان مسألت مینمایم. دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ی مقتدر قضائی کشور بسپارند.



حقیقتگو September 22, 2018 08:18 PM

آیا مقام محترم رهبری درمورد کشته شدگان زلزله درکردستان هم چنین اشک تمساح می ریختند؟ ویا غرق درخوشحالی وسرور بودند؟جناب رهبراگرلطف میکردن واگرجرات داشتن درمراسم رژه نظامیون خودفروخته اش دراهوازشرکت میکردن!

گزارش یا اعتراض به این نظر


azad September 22, 2018 08:46 PM

این ترور و جنایت دقیقا بدست خود رژیم آخوندی و سپاه پاسداران جنایت و غارت و تجاوز با هدف جلوگیری از سرنگونی و مظلوم نمایی و انحراف افکار عمومی انجام گرفته است ! بکارنامه ۴۰ ساله رژیم جنایت در درون و برون ایران بنگرید ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


روبه September 22, 2018 09:27 PM

به همین سادگی چند نفر وارد ایران شدند و در رژه هم نیروی مسلح ایران و هم چند تن از مردم عادی ایران را ترور کدند این رژیم ایران حتی عرضه نداره شوار خودشو بالا نگه داره که نیفته پائین و آبروش نره، چطور رژیم ایران تونه و میره عراق و سوریه و لبنان که آنها را حمایت کنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


shahab September 22, 2018 10:09 PM

درود
اینجاست که دم خروس نمایان میشود مشگل اصلی شما همان حقوق بشر است وگرنه شما اقای خامنه ای ایران بر باد ده خوبی هستی شک ندارم هر شرط دیگری بود برای شما و بقیه ادم خوران قابل قبول بود اما حقوق بشر نه خوب نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


aria September 22, 2018 10:27 PM

دوستان عزیز ۱۰۰٪ بدانید که کار خود رژیم است چون هر زمان که رژیم در فشار و تنگنا قرار گرفته دست به کارهای تروریستی و بمبگذاری زده است ! دوما این خامنه ای ملعون فکر میکند که الان هم سال ۵۷ است که سینما رکس را اتش بزند و بگردن شاه بیندازد این جوانان امروز دیگر فریب نمیخورند !

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آریایی September 23, 2018 10:43 AM

رهبر بی شرف ، خون این عزیزان هم میهن مستقیما بر گردن توست و این نمایش بدستور مستقیم تو انجام گرفت تا عروسک خیمه شب بازیت در سازمان ملل قصه ای برای تعریف کردن داشته باشد و فریاد بزند ما خودمان قربانی تروریست هستیم! ! تا چند روز آینده شاهد این مدعا خواهیم بود ولی بدان دیگه حنایت نه تنها نزد ایرانیان بلکه جهان رنگی ندارد و بزودی در دادگاه ملی به این جنایتت هم در کنار دیگر جنایت هایت و آتش زدن سینما رکس آبادان اعتراف خواهی کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ايراني September 23, 2018 11:13 AM

سينما ركس شماره دو رژيم إسلامي از گنداب اینها فقط مرگ و بدبختي و فساد در مياد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush September 23, 2018 02:50 PM

سید علی‌ خبر ندارد که ما هلاکت هر پاسدار و اراذل و اوباش اسلامی را جشن میگیریم، زهی خیال باطل آخوند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی September 24, 2018 04:07 PM

بدون شک فرض دوم در نوشتار میتواند مقرون به واقعیت باشد بگذارید زمان سخنرانی حسن روحانی در مجمع ملل متحد برسد خواهیم دید که این ملایای شارلاتان روی همین موضوع وبهره برداری تبلیغی چگونه سخنان اغراق آمیزی را بر زبان بیاورد نویسنده گرامی مقال از یک موضوع غفلت ورزیده اند اینکه عوامل حمله کننده بمراسم رژه با اینکه میتوانستند از پشت جایگاه را به رگبار ببندند حتی یک گلوله بسمت جایگاه شلیک نشد و همه تمرکز روی رژه روندگان بوده، چون خون ملت ایران، چه از جنس سرباز پاسدار، وچه نیروی انتظامی وغیرو برای ملایان پشیزی ارزش ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: