آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 شهریور ماه 1397 = 04-09 2018

معلم آزاده دربند به قرنطینه زندان اوین منتقل شد

خبرگزاری هرانا – محمد حبیبی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه از زندان تهران بزرگ به قرنطینه زندان اوین منتقل شد. این انتقال در حالی صورت می گیرد که آقای حبیبی پیشتر در تاریخ ۵ شهریورماه به دلیل وخامت وضعیت عمومی به بیمارستان منتقل شده بود و به دلیل عدم رسیدگی کافی پزشکی انتظار میرفت مقامات قضایی با اعزام او به مرخصی پزشکی موافقت کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد حبیبی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه از زندان تهران بزرگ به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این معلم دربند ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “آقای حبیبی در تماسی تلفنی با خانواده خود اعلام کرد که عصر روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه از زندان تهران بزرگ به قرنطینه زندان اوین منتقل شده و روز سه‌شنبه نیز از قرنطینه به بند عمومی این زندان منتقل خواهد شد”.
این منبع مطلع در ادامه درخصوص وضعیت جسمی محمد حبیبی نیز گفت: “بنا بر نامه دادیار ناظر بر متهمان امنیتی و سیاسی که در تاریخ ۱۷ تیرماه سال جاری صادر شده بود، آقای حبیبی باید فورا جهت مداوا به بیمارستان منتقل می‌شد اما متاسفانه این نامه به دلایل نامشخص به دست آقای حبیبی نرسیده بود و وی پس از اینکه ۱۰ روز پیش به درمانگاه زندان تهران بزرگ مراجعه می‌کند اتفاقی آن نامه را دیده و چند روز بعد، و پس از صحبت با مسئولان زندان به بیمارستان امام خمینی منتقل شد.

در بیمارستان امام خمینی پزشک متخصص کلیه وجود ندارد و پس از اینکه پزشک عمومی این فعال صنفی را ویزیت کرده، گفت که کاری از دست من برنمی‌آید اما با توجه به شرایط جسمی ایشان باید هرچه سریع‌تر بستری شده و آزمایشات لازم انجام شود و در صورت نیاز تحت عمل جراحی گیرند. با این حال از آن روز تاکنون با وجود گذشت ۸ روز همچنان هیچ‌گونه رسیدگی به وضعیت صورت نگرفته و خانواده آقای حبیبی بیش از پیش نگران وضعیت وی هستند”.

امیر رئیسیان یکی از وکلای محمد حبیبی در تاریخ ۱۳ مردادماه از محکومیت موکلش به ۱۰ سال و نیم حبس خبر داد. با توجه به ادغام احکام ۷ سال و نیم آن قابلیت اجرایی دارد، علاوه بر این موارد آقای حبیبی به ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور و تحمل ۷۴ ضربه شلاق نیز محکوم شده است.
گفتنی است پیش از این کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی و فرهنگیان ایران، ۶۵۰۰ تن از معلمان و فعالان مدنی و بیش از یکصد تن از فارغ‌التحصیلان معلم دانشگاه شهید رجایی یا نگارش نامه‌های سرگشاده و صدور بیانیه خواستار آزادی فوری و رسیدگی به وضعیت محمد حبیبی شده بودند.

محمد حبیبی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون معلمان استان تهران اکنون در زندان اوین محبوس است و اخیرا طی حکم کارگزینی حقوق ماهیانه ایشان نیز قطع شده است.
لازم به یادآوری است روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ پیرو فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بسیاری از معلمان بازنشسته و شاغل در شهرهای مختلف ایران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. در تهران تعدادی از تجمع‌کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. چند روز پس از تجمع مورد اشاره، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه، تمامی بازداشت شدگان این تجمع به غیر از محمد حبیبی با تودیع قرار کفالت از زندان اوین آزاد شدند.

محمد حبیبی فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود و پس از گذشت ۴۴ روز مورخ ۲۶ فروردین ۹۷ با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: