آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 اسفند ماه 1397 = 04-03 2019

چالش‌های معیشتی روز به روز عمیق‌تر می‌شود

نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی، خطاب به روحانی پرسید، آیا صدای مردم را نمی شنوید.

به گزارش افکارنیوز، ولی‌الله نانواکناری در جلسه علنی روز گذشته گفت: متأسفانه چالش‌های اقتصادی و معیشتی روز به روز عمیق‌تر می‌شود.

وی با اشاره به میزان بیکاری در ایران گفت: متأسفانه بی‌ثباتی در قیمت طلا، ارز و افزایش بی‌رویه کالای اساسی منجر به افزایش آمار طلاق و ناهنجاری‌های جامعه می‌شود.

نماینده بابلسر بیان کرد: آقای روحانی آیا صدای مردم را نمی‌شنوید، چرا برای حل مشکلات آنها راه‌حلی نمی‌اندیشید؟

وی افزود: علی‌رغم آنکه قرار بود مشکلات مال‌باختگان موسسات مالی حل شود، اما هنوز بسیاری از مردم به ما مراجعه می‌کنند و خواهان رسیدگی به این مشکل خود هستند.

نانواکناری بیان کرد: آقای روحانی چرا به جای دور زدن تحریم‌ها با عملکرد ضعیف خودتان را دور می‌زنید؟


نشریه خارجی: انقلاب اسلامی فاجعه به بار آورده

در آستانۀ چهلمین سالگرد تأسیس حکومت مذهبی روحانیون در ایران، نشریۀ اقتصادی له‌زه‌کو چاپ پاریس نوشته است که حکومت اسلامی تهران چهلمین سالگرد یک انقلاب فرسوده و از نفس افتاده را جشن می گیرد و حتا سخنرانی اخیر رهبر جمهوری اسلامی در جمع نظامیان نتوانست حسّ وضعیت فاجعه بار کشور را پنهان کند.

نشریۀ اقتصادی له‌زه‌کو نوشته است که تنها متحد جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر روسیه است، هر چند خود مقامات روسیه تصریح می کنند که تهران متحد مسکو نیست.

به نوشتۀ له‌زه‌کو سیاست ها و اقدام های ماجراجویانۀ جمهوری اسلامی ایران در سوریه، یمن و لبنان منشاء نگرانی است، در حالی که برای ۸۱ میلیون ایرانی نیز وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشورشان نگران‌کننده‌تر از گذشته است.

له‌زه‌کو اضافه کرده است که دو سوم جمعیت امروز ایران بعد از تأسیس حکومت اسلامی به دنیا آمده‌اند و از دو سال پیش به این سو اعتصاب ها و اعتراض های پراکندۀ خیابانی که طی آن مردم برای نخستین بار صریحاً خواستار پایان یافتن حکومت اسلامی هستند، به ثابت زندگی روزمرۀ مردم ایران بدل شده است.

به نوشتۀ له‌زه‌کو رویگردانی عمومی از ایدئولوژی حکومت اسلامی در ایران عمیق و گسترده است و فرار مغزها و اعتراض روزمرۀ زنان علیه حجاب اجباری از بارزترین مصادیق این رویگردانی است.

به نوشتۀ له‌زه‌کو شکست رژیم اسلامی ایران چهل سال پس از تأسیس آن خود را بیش از هر جا در شکست اقتصادی نمودار می کند.

به گزارش رادیو فرانسه، لوموند دیگر روزنامۀ معتبر فرانسوی در مطلبی که به قلم فرستاده اش به شهر قم منتشر کرده، نوشته است که تحریم های آمریکا اقتصاد بیمار ایران را بی ثبات کرده است. کاهش هفتاد درصدی ارزش ریال ناگهان بخش بزرگی از طبقۀ متوسط ایران را نیز در فقر فرو برده است.

گزارشگر لوموند همچنین نوشته است که با تعمیق بحران های اقتصادی و اجتماعی کشور، روحانیان میانه رو نیز می کوشند بیش از پیش از حکومتی که منشاء مشروعیت آن به شمار رفته اند، فاصله بگیرند و با دخالت های قدرت در امور خاص خود مخالفت کنند.



رهایی ایرانیان March 4, 2019 08:47 PM

اهای شما نمایندگان مجلس دست نشاندگان (باند ام الفساد ولایت وحاکمان اشغالگروغارتگر وجنایتکار)شماها درظاهر وکیل وحافظ حقوق مردم ورفیق قافله هستید درعمل شریک دزد دراینکه دولتیها هم مثله خود شما نمایندگان مجلس تدارکاتچی وجاده صافکن حاکمان جنایتکار هستند شک وتردیدی نیست اهای نمایندگان مجلس ولایت خیال نکنیدمردم بیخبرنداز(نقشه جدید حمله به رئیس جمهورودولت وقربانی کردن انان برای حفظ حکومت پنهان باند مافیایی ولایت موقت وغیرقانونی)واین مردم فریبی ها شماها رابیشتر افشاء ورسوا میکند وبیشتر در مرداب متعفن جنایات حاکمان فرو میبرد مردم دشمنان ملت را شناخته اند از سرسفره جنایات وخوردن نان اغشته به خون ملت ایران برخیزید به اغوش پراز مهر ومحبت ملت ایران باز گردید اگرشجاعت افشا کردن وبرخورد با باند مافیایی حاکمان اشغالگر ایران راندارید رهاکنیدانان را

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: