آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 شهریور ماه 1397 = 11-09 2018

چهل روز بی‌خبری از وضعیت یک درویش زندانی

خبرگزاری هرانا – خانواده امین علیزاده، درویش گنابادی که پیشتر در تیرماه سال جاری در تهران بازداشت و به زندان ایلام منتقل شده بود، اعلام کرده‌اند که چهل روز است از فرزندشان اطلاعی نداشته و با وجود اینکه مسئولان زندان ایلام مدعی شدند وی به زندان دماوند منتقل شده است اما دادگستری شهرستان دماوند اجازه هیچگونه تماس و ملاقاتی را به آن‌ها نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، خانواده امین علیزاده درویش محبوس در زندان ایلام گفته‌اند که چهل روز است از او هیچ اطلاعی ندارند.

امین علیزاده در تاریخ ۸ تیرماه ۹۷ همراه یک درویش دیگر در تهران بازداشت و به زندان ایلام منتقل شده بود.

مسئولان زندان ایلام از انتقال این درویش گنابادی به زندان شهرستان دماوند خبر داده‌اند اما خانواده آقای علیزاده می‌گویند دادگستری شهرستان دماوند اجازه هیچگونه ملاقات و تماسی را به آن‌ها نمی‌دهند.
لازم به ذکر است، “امین علیزاده” و “جلال موسوی” دو تن از دراویش گنابادی در تاریخ ۸ تیرماه سال جاری به دنبال حادثه گلستان هفتم و افزایش فشار بر جامعه دراویش ایران، در تهران بازداشت و به زندان ایلام منتقل شدند.

گلستان هفتم به وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد، حضوری که با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

درحالی‌که مسئولان قضایی و انتظامی تعداد بازداشت‌شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده بودند، کمیته پیگیری دراویش زندانی لیستی از مشخصات ۳۲۴ تن از بازداشت شدگان را منتشر کرد. این منبع تعداد بازداشتی‌ها را بسیار بیشتر از این رقم برآورد می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: