آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 شهریور ماه 1397 = 11-09 2018

ایران؛ سازمان ملل: گروگان آمریکايی آزاد شود

پنل حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که ماه گذشته خطاب به رژیم ایران نوشته شده بود خواستار آزادی زندانی چینی-آمریکایی شد.

به نوشته نیویورک تایمز، سازمان ملل برای آزادی «شیو ونگ» دانشجوی دکتری دانشگاه پرینستون به رژیم ایران فشار آورده است.

بر اساس این گزارش، پنل حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای از رژیم ایران خواست که فورا محقق آمریکایی را که دو سال پیش در ایران در حالی که مشغول تحقیقات تاریخی درباره تاریخ ایران بوده دستگیر شده، آزاد کنند.

این بیانیه توسط کارگروهی در سازمان ملل که روی بازداشت‌های خودسرانه کار می‌کنند صادر شده و در آن گفته شده که «شیو ونگ» دانشجوی دکتری دانشگاه پرینستون به اشتباه به اتهام جاسوسی بازداشت و زندانی شده‌ است.

در این بیانیه گفته شده این کارگروه از دولت جمهوری اسلامی می‌خواهد که اقدامات ضروری در جهت اصلاح وضعیت «ونگ» مطابق با هنجارهای بین‌المللی را بدون فوت وقت کلید بزنند.

دانشگاه پرینستون بخش‌هایی از این نامه را در وبسایت خود به همراه تقاضای مقامات این دانشگاه و همسر «ونگ» برای آزادی او منتشر کرده است.

«نیویورک تایمز» نوشت: رژیم ایران هیچ پاسخی به این نامه نداده است. این بیانیه الزام‌آور نیست اما اظهارنظر کم سابقه‌ای است که توجه‌ها را وضعیت ایران جلب می‌کند.

«شیو ونگ»، محقق چینی و شهروند آمریکاست و در رشته تاریخ تحصیل کرده. «ونگ» تابستان ۱۳۹۵ درحالی‌که برای برخی تحقیقات مرتبط با پایان‌نامه دکترای خود به ایران سفر کرده بود، بازداشت شد. او به ده سال حبس به جرم جاسوسی محکوم شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: