آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 شهریور ماه 1397 = 17-09 2018

فردی به اتهام “جاسوسی” به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – قاضی حیدری معاون دادستان مشهد از صدور رای قطعی شخصی به اتهام “جاسوسی” خبر داد و گفت که این فرد با صدور رای دادگاه تجدیدنظر به هفت سال حبس قطعی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، قاضی حیدری معاون دادستان مشهد در تشریح این خبر گفت: “با تلاش سربازان گمنام امام زمان این فرد میانسال که در رفت و آمد با یکی از کشور‌های همسایه درحال جاسوسی برای یکی از کشور‌های متخاصم جمهوری اسلامی بود؛ دستگیر شد”.

سربازان گمنام امام زمان اصطلاحی است که معمولا در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی به نیروهای وزارت اطلاعات گفته میشود.

معاون دادستان مشهد مدعی شد: “بلافاصله بازجویی‌ها از متهم به جاسوسی برای کشور متخاصم جمهوری اسلامی با مدارک انکارناپذیر آغاز شد و این متهم که خود را در برابر اسناد مستدل می‌دید، با صدور کیفرخواست از سوی نماینده دادستان پای میز محاکمه نشست”.

قاضی حسن حیدری تاکید کرد: “متهم در شعبه هشتم دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی منصوری مقابل میز عدالت قرار گرفت و پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شد”.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: “با اعتراض متهم به رای صادره، پرونده وی به دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی ارسال شد که در نهایت قضات دادگاه تجدیدنظر با توجه به اوضاع و احوال متهم و برخی مسائل دیگر مدت زندان وی را به هفت سال کاهش دادند که این رای قطعی و لازم الاجراست”.

این مقام قضایی جزییات بیشتر یا هویت فرد محکوم را اعلام نکرد.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزییات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته میشود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: