آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 آبان ماه 1398 = 23-10 2019

گزارش تکان‌دهنده سازمان ملل درباره کره شمالی

گزارشگر سازمان ملل متحد هشدار داده است که یازده میلیون نفر از مردم کره شمالی کره شمالی، تقریبا نیمی از جمعیت این کشور دچار سوء تغذیه هستند.

به گزارش بی بی سی، توماس کوینتانا ، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر کره شمالی، به مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت یکصد و چهل هزار کودک دچار سوء تغذیه هستند و یک سوم آنها با خطر مرگ مواجه هستند.

این گزارشگر دولت کره شمالی را متهم کرد که منابع اقتصادی را صرف نیازهای مردم خود نکرده و نتوانسته غذای مورد نیاز آنها را جیره‌بندی کند.

سازمان ملل متحد سپتامبر امسال گزارشی در باره بحران غذایی کره شمالی منتشر کرده بود.

این گزارش خاطرنشان می‌کرد که هوای نامتعارف خشک به معنای آن است که این کشور در پنج سال اخیر با بدترین برداشت محصول خود رو‌به‌رو شود.

طی سال‌های اخیر مقام‌های سازمان ملل متحد در باره نبود امنیت غذایی در کره شمالی هشدار داده‌اند.

سازمان ملل: نیمی از جمعیت کره شمالی دچار سوء تغذیه است

کارشناسان مستقل هم گفته‌اند بیش از یک سوم کودکان زیر ۵ سال کره شمالی به دلیل سوء تغذیه از رشد طبیعی باز مانده‌اند.

کره شمالی در چند سال اخیر با خشکسالی مواجه بوده که این وضع را برای مردم بدتر کرده است.

این کشور در سال‌های میانی تا پایانی دهه نود میلادی نیز دچار خشکسالی شد که در نتیجه قحطی ناشی از آن، هزاران نفر در این کشور جان خود را از دست دادند.



raha October 23, 2019 12:04 PM

لعنت بر ایدئولوژی لعنت بر دیکتاتور :(:(

گزارش یا اعتراض به این نظر


raha ــ رهای دیگر October 23, 2019 03:24 PM

raha!
از آنجا که هموطنم هستی، و همینطوراز آنجا که (احتمالاً از سر اتفاق و نه عمد) نام کاربریت با نام کاربری من یکی است، میخواهم دوستانه به نکته ای اشارتت بدهم؛ نوشته ای "لعنت برایدئولوژی"!
فکر میکنی بیچاره این "ایدئولوژی" چیست یا کیست که تو نفرینش میکنی؟ خب خود این لعنت فرستادن تو هم ناشی از آن ایدئولوژی میشود که تو به آن پایبند یا معتقدی، هرچند که این اعتقاد و پایبندی را به بطور خودبخودی و نا آگاهانه کسب کرده باشی، پیشنهادم این است که قدری در زمینۀ مفاهیم مربوط به کلمات و واژه های سیاسی و فلسفی ـ ایدئولوژیک مطالعه کنی، احتمالاً یکی هم این نکته را قبلاً به خود من توصیه کرده باشد،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: