آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 شهریور ماه 1397 = 18-09 2018

یک فعال مدنی در همدان به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – وحید بشیری، فعال مدنی که مردادماه سال جاری به دادگاه انقلاب شهرستان تویسرکان احضار شده بود، در تاریخ ۴ شهریور به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید بشیری، از فعالان مدنی ساکن همدان، توسط دادگاه انقلاب شهرستان تویسرکان به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

این حکم در تاریخ ۴ شهریور صادر و به وی ابلاغ شده است. با گذشت بیست روز از مهلت تجدیدنظر و در شرایطی که آقای بشیری به حکم صادره اعتراض نکرده‌اند این حکم قطعیت یافته است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “اتهام انتسابی علیه آقای بشیری فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ملاقات و ابراز همدردی با خانواده جانباختگان اعتراضات دیماه سال گذشته در شهر تویسرکان بوده است”.
هرانا در تاریخ پنجم مردادماه سال جاری در گزارشی از احضار وحید بشیری، به دادگاه انقلاب تویسرکان جهت رسیدگی به اتهامش خبر داده بود.

پیشتر یک منبع نزدیک به وحید بشیری ضمن تایید خبر احضار وی به گزارشگر هرانا گفت: آقای بشیری به علت دیدار و ملاقات با خانواده جانباختگان حوادث دی‌ماه سال گذشته شهر تویسرکان و صدور کیفر خواست به اتهام تبلیغ علیه نظام توسط دادستان این شهرستان، به دادگاه انقلاب شهرستان تویسرکان احضار شد. این در حالی است که این فعال مدنی تویسرکانی فقط برای ابراز همدردی و عرض تسلیت با خانواده جانباختگان حوادث دی ماه سال گذشته این شهرستان، دیدار نموده است.

تویسرکان یکی از شهرهای استان همدان و مرکز شهرستان تویسرکان است.

در اعتراضات دی‌ماه سال گذشته تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

خبرگزاری صدا و سیما تعداد کشته‌شدگان اعتراضات دیماه سال گذشته در این شهر را ۶ نفر اعلام کرده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: