آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 شهریور ماه 1397 = 19-09 2018

احضار ۱۶کارگر کارخانه هپکو اراک به دادگاه

احضار ۱۶ کارگر کارخانه هپکو اراک به دادگاه به اتهام اعتراض به حقوق معوقه

گزارش منابع کارگری، خبر از احضار ۱۶ کارگر کارخانه هپکو اراک به دادستانی اراک می‌دهد. اتهام این کارگران شرکت در تجمعات غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است. سال گذشته و اردیبهشت و خرداد امسال (۹۷) کارگران زحمتکش هپکو اراک در اعتراض به وضعیت نامشخص شغلی خود، واگذاری این واحد تولیدی به بخش خصوصی و معوقات مزدی تجمع و راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

یکبار هم به دلیل عدم پاسخگویی به این کارگران، آنها در اعتراض‌های خود مسیر راه‌آهن شمال به جنوب را مسدود کردند، تا شاید گوش شنوایی پیدا شود.

احضار ۱۶ کارگر کارخانه هپکو منابع کارگری گفتند: در جریان این اعتراضات ۱۰ تن از کارگران بازداشت و به قید وثیقه آزاد شدند، از قرار معلوم پرونده این کارگران به شعبه‌ی دوم معاونت دادستان اراک به اتهام «اخلال در نظم جامعه» و «شرکت در تجمعات غیرقانونی» ارجاع داده شده و کارگران از طریق پیامک شماره پرونده قضایی خود را دریافت کرده‌اند. این پرونده به ‌صورت گروهی برای کارگران هپکوی اراک تشکیل شده است.

اکنون بر اساس گزارش منابع کارگری، در راستای سیاست سرکوب کارگران زحمتکش ۱۶ تن از آنها برای حضور در جلسه رسیدگی به اتهامات‌شان احضاریه دریافت کرده‌اند. این دادگاه قرار است که در تاریخ هفتم مهر ماه سال جاری برگزار شود.

در رابطه با احضار ۱۶ کارگر کارخانه هپکو گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت سه کارگر توسط نیروهای امنیتی منتشر شده است. هنوز مقام‌های دولتی و قضایی بازداشت این کارگران را تائید نکرده‌اند. به گفته فعالان کارگری در شرکت هپکو، پس از استقرار تیم مدیریتی جدید، «فضای امنیتی در هپکو تشدید شده است».

یادآوری می‌شود که سازمان خصوصی‌سازی ایران خرداد امسال به دنبال اعتراضات چند روزه کارگران هپکو، اعضای هیئت مدیره این شرکت را تغییر داد و غلامرضا صادقیان مدیرعامل پیشین ایران خودرو تبریز را به سمت مدیرعامل و غلامرضا سمندر از اعضای تیم مدیریتی گسترش فولاد تبریز را به عنوان رئیس هیئت مدیره هپکو منصوب کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: