آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 اسفند ماه 1397 = 13-03 2019

زندان بیرجند؛ پدر و پسر را با هم اعدام کردند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز گذشته، دو زندانی که نسبت پدر و پسری با یکدیگر داشتند در زندان بیرجند اعدام شدند. اسامی این دو زندانی که نسبت پدر و پسری با یکدیگر داشتند “شیرمحمد نارویی، ۵۰ ساله و یونس نارویی، ۲۰ ساله” عنوان شده است.

این دو زندانی پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند. اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران اعلام نشده است.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یک ساله (اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸) دست‌کم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۱۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۶ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملأعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


بیمار روانی را در ملأعام اعدام کردند

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روابط عمومی دادگستری یزد گزارش داده که صبح روز پنج‌شنبه ۸ آذر ماه ۹۷ حکم اعدام یک زندانی با حضور مردم در ملأ عام به اجرا درآمد؛ این زندانی به اتهام قتل عمد یک زن ۳۶ ساله در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۳۹۶ به اعدام محکوم شده بود.

رسانه‌های داخل ایران قبل‌تر گزارش داده بودند که متهم به قتل این پرونده یک جوان ۱۹ ساله است که به بیماری اعصاب و روان مبتلا است و چندی قبل از این حادثه در یک بیمارستان اعصاب و روان بستری بوده است.



اردلان March 13, 2019 06:19 PM

اعدام شکنجه و به زندان افکن مردم بیگناه مشکل رژیم تا گلو در کثافات آخوندی را حل نخواهد کرد که هیچ بلکه عمر ننگین حکومت ملاها را همچنان به مرگ نزدیک و نزدیکتر خواهد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: