آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 آبان ماه 1397 = 13-11 2018

نگرانی عفو بین‌الملل از سرنوشت زندانیان اهواز

عفو بین‌‌الملل نسبت به سرنوشت صدها عرب اهوازی زندانی در ایران ابراز نگرانی کرده که گفته می‌شود ۲۲ تن از آنان به طور مخفیانه اعدام شده‌اند. این سازمان خواستار روشن شدن هرچه سریعتر وضعیت این زندانیان شده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۲۲ آبان (۱۳ نوامبر) در بیانیه‌ای خواستار روشن شدن فوری سرنوشت و محل نگهداری صدها عرب اهوازی شد که بدون دسترسی به خانواده یا وکلایشان در بازداشت بسر می‌برند. این بیانیه در حالی منتشر شده که در روزهای گذشته گزارش‌هایی در مورد اعدام مخفیانه شماری از اعضای این اقلیت در جنوب ایران منتشر شده است.

عفو بین‌الملل گفته در چند روز گذشته فعالان مدنی عرب اهواز که در خارج از ایران بسر می‌برند به این سازمان اطلاع داده‌اند که ۲۲ مرد، از جمله محمد مؤمنی تیماس، یک فعال اجتماعی به طور مخفیانه اعدام شده‌اند.

در این بیانیه ذکر شده که از روز ۲۴ سپتامبر (دوم مهرماه) تا ۶۰۰ عرب اهوازی در واکنش به حمله مسلحانه به رژه نیروهای نظامی در اهواز توسط نهادهای اطلاعاتی ایران بازداشت شده‌اند.

فیلیپ لوتر، مدیر بخش تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه گفته: «اگر این گزارش‌ها تأیید شوند، اعدام مخفیانه این مردان نه تنها از نظر قوانین بین‌‌المللی جنایت محسوب می‌شود بلکه نقض منزجرکننده حق آنان برای زندگی و استهزای عدالت، حتی با وجود استانداردهای شوکه‌کننده سیستم قضایی ایران است.»

این مقام عفو بین‌الملل اضافه کرده تصور اینکه دستگیرشدگان در عرض چند هفته پس از بازداشت در دادگاهی عادلانه محاکمه شده باشند، "بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد، چه برسد به آنکه آنها فرصتی برای تجدیدنظر در حکم اعدام صادره را داشته باشند."

فیلم زیر: اظهارات شجاعانه یک زن هموطن در برابر علی ربیعی (وزير سابق و کارگزار امنیتی رژیم) در حاشیه مراسم تشییع جنازه قربانیان حادثه اهواز را بشنوید




www.youtube.com/watch?v=3Yel6uRMw5s

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



مرگ بر جمهوری اسلامی November 12, 2018 05:29 AM

نوبت ما مردم هم میرسه یکا یکتون را سقط میکنیم و از جسدتون کود میسازیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: