آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 آذر ماه 1397 = 27-11 2018

اظهارات ضد اسرائیلی روحانی؛ هشدار آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای با عنوان «رئیس جمهوری رژیم ایران برای منزوی کردن بیشتر خود در جهان تلاش می کند» در تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا، گفت: روحانی خواستار نابودی اسرائیل شده است. صحبت‌های او تنش زا است.

«مایک پامپئو» اعلام کرد: روحانی خواستار نابودی اسرائیل شده و از آن به عنوان "غده سرطانی" و "رژیم جعلی" یاد کرده است. چنین اظهاراتی که ظاهرا درخواستی برای جنگ است، تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند».

وزیر خارجه آمریکا افزود: روحانی در یک کنفرانس بین‌المللی درباره وحدت مسلمانان، کشورهای جهان را به اتحاد برای ایستادن در برابر آمریکا تشویق کرد. این اقدامی خطرناک و غیر مسئولانه است که بیش از پیش انزوای رژیم ایران را تعمیق خواهد کرد».

این مقام ارشد آمریکايی در ادامه، عملکرد حکومت جمهوری اسلامی را مایه رنج مردم ایران توصیف کرد و گفت. رژیم ایران دوست آمریکا و اسرائیل نیست و مردم ایران این موضوع را بهتر می‌دانند و با حکومتشان هم نظر نیستند. حکومت ایران نماینده بدی برای مردمش بوده و مردم ایران مدت خیلی طولانی است که در این حکومت استبدادی رنج کشیده‌اند.


آلمان اظهارات روحانی را بشدت محکوم کرد

دولت آلمان اظهارات ضد اسرائیلی روحانی را به‌ شدت محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی دولت این کشور، الفاظ به کار برده از سوی روحانی در مورد اسرائیل را غیر قابل قبول خواند.

روحانی در سخنان اخیر خود در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران، اسرائيل را "رژیمی جعلی" و "غده سرطانی در خاورمیانه" نامید.

آگاهان می گویند که روحانی نیز با این سخنان به جناح تندروهای رژیم پیوسته که تصور می کنند بهترین راه برای منحرف ساختن افکار عمومی از وضعیت بسیار دشوار اقتصادی و معیشتی، دامن زدن به بحران های منطقه ای و ایجاد تنش بیشتر با کشورهای دیگر است.

واکنش شدیداللحن نتانیاهو به سخنان روحانی

نخست وزیر اسرائیل روز شنبه در رشته توئیتی، با اشاره به سخنان حسن روحانی نوشت: اسرائیل به خوبی بلد است در مقابل رژیم خونخوار ایران از خود دفاع کند.

روحانی روز شنبه در مراسمی در تهران بار دیگر اسرائیل را «غده سرطانی» نامید و گفت: بعد از جنگ جهانی دوم غده سرطانی در منطقه به نام رژیم صهیونیستی تشکیل شد و تلاش کرده‌اند با این رژیم جعلی منافعشان را در منطقه تامین کنند.

به گزارش صدای آمریکا، بنیامین نتانیاهو در واکنش به این اظهارات نوشت: سخنان نفرت برانگیز روحانی که از نابودی اسرائیل سخن می‌گوید بار دیگر ثابت کرد چرا جامعه جهانی باید به تحریم‌ها علیه رژیم تروریستی ایران که آن‌ها را نیز تهدید می‌کند، بپیوندد.

پیش تر نیز، نخست وزیر اسرائیل گفته بود این کشور «به اقدامات خود برای جلوگیری از استقرار نظامی رژیم ایران در سوریه و نیز پروژه سلاح دقیق حزب‌الله لبنان» ادامه می دهد.



Jamshid November 27, 2018 10:26 AM

این فضله خوری را آخوندها ۴۰ سال است که تکرار میکنند و آلمان تازه به گوشش رسیده

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام November 27, 2018 02:48 PM

چهل سال است که سران رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی اسرائیل را علم عثمان کرده و از گرده ملت امت شده ایران سواری میکشند این همانکاری است که پیش از آنان دیکتاتورهای عرب منطقه مانند حافظ الاسد، عبدالناصر،صدام حسین و حاکمان ریز درشت خاور میانه برای توجیح عدم کفایت خویش در رفع مشکلات کشورهای تحت فرمان خود دست آویز قرار میدادند ولی اینک پس از گذشت چهل سال کشتار و غارت رژیم اسلامی مردم ایران نه تنها اسرائیل را آن لولوی ترسناک تعزیه ملایان نمیدانند بلکه یواش یواش بدان سمپاتی پیدا کرده اند و اگر کار این جانیان رجزخوان آخوند و پاسدار ادامه یابد دیری نخواهد پائید که اسرائیل عزیز مردم ایران شده و در شعارهایشان همچون رضا شاه روحت شاد یا دروغ میگویند دشمن ما آمریکاست از اسرائیل به نیکی یاد کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


raha November 27, 2018 06:46 PM

جامعه جهانی همیشه اینها را از دولت نامردان ! جمهوری اسلامی شنیده اما هر بار طوری تعجب می کنه انگار اولین بارشونه می شنوند واقعا اسکلید یا ما را اسکل فرض کردید !؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang November 28, 2018 01:31 AM

یکی ازاثرات مثبت ترامپ این هست که ذات اصلی اخوندا را زده بیرون چون در ۴۰ سال گذشسته اخوندا اینطور وانمود میکردند که همه اخوندا داعش و تروریست نیستند بلکه بعضی از انها مدرن و اصلاح طلبند و با این روش اروپاییها و بعضی از امریکا ییها میگفتند اگر با اخوندا مهربان باشیم و رابطه اقتصادی داشته باشیم همه اخوندا آدم واصلاح میشوند ولی درماه گذشسته دیدیم اخوندا مسلمان تروریست و ادمگشها را اوردند ایران و همه اخوندا ازین مسلمانها خواستند که با هم متحد بشویم در ترور و گشتن امریکاییها و اسراییلیها و طرفداران اروپایی انها افرین به این ترامپ

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: