آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 24 آبان ماه 1397 = 15-11 2018

آمریکا: نارضایتی ایرانیان رو‌ به افزایش است

رئیس گروه اقدام ایران: نارضایتی مردم ایران رو‌ به افزایش است

برایان هوک گفته است که آمریکا با دقت تحولات سیاسی در ایران را دنبال می‌کند. هوک گفته است که اعتصاب آموزگاران و کامیون‌داران در ایران ادامه اعتراضات ماه‌های دی و بهمن‌ بوده و جلوه دیگری از نارضایتی عمومی است.

رئیس گروه اقدام ایران در دولت دونالد ترامپ با انتشار یک پست توییتری مجددا به مردم ایران پیام داده است. در این پست توییتری که شامل یک ویدیوی کوتاه می‌شود، برایان هوک گفته است که آمریکا با دقت تمام اعتصاب کامیون‌داران و معلمان را دنبال می‌کند.

هوک در این پیام ویدیویی گفته است که اعتصاب کامیون‌داران و آموزگاران جلوه دیگری از نارضایتی عمومی است که خود را در ماه‌های ژانویه و فوریه به صورت تظاهرات گسترده مردم در ایران نشان داده بود.

رئیس گروه اقدام ایران گفته است که آمریکا هم در آن هنگام با دقت تحولات سیاسی را دنبال می‌کرد و هم اکنون به نارضایتی‌های مردم ایران و اعتصابات اخیر توجه دارد.

برایان هوک گفت که جمهوری اسلامی ایران ظرف چهار دهه گذشته به طور مستمر پایگاه‌های مردمی خود را در این کشور از دست داده است.

رئیس گروه اقدام ایران تاکید کرده است که به باور دولت آمریکا قربانیان اصلی سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران مردم این کشور هستند. برایان هوک در این پست ویدیویی ضمن اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در ایران شیوه‌های حکومت در برخورد با مخالفان را محکوم کرد.

او تاکید کرد که دولت آمریکا از تلاش‌های مردم ایران برای تغییر وضعیت سیاسی و اعتراضات آن‌ها حمایت می‌کند. برایان هوک گفت که حکومت ایران نماینده مردم این کشور نیست.


پیش‌بینی شورش‌های پی‌درپی

حسین راغفر ضمن انتقاد از «اقتصاد رفاقتی» نسبت به در راه بودن قحطی و تورم هشدار داد و گفت: قحطی از طریق افزایش قیمت ارز در راه است. ما قاچاق بنزین داریم که طبیعتا توسط شبکه‌های مافیایی صورت می‌گیرد. یک میلیون و ١٠٠ هزار شغل براساس منابع رسمی از بین می‌رود و به این بیماری اضافه می‌شود.

وی در پیش‌بینی خود از افزایش تورم ، نرخ تورمی که دولت روحانی آن را اعلام می‌کند را رد کرد و افزود؛ نرخ تورم در همین مهرماه ۵٠ درصد است و تا پایان سال ٨٠ تا ٩٠ درصد خواهد شد.

راغفر در رابطه با رانت که خود دولت تصمیم آن را گرفته است؛ نیز گفت:«۱۰۰هزار میلیارد رانت ارزی وارد جیب پتروشیمی‌‌ها می‌شود. این تصمیمات خود دولت است».

این اقتصاددان کسانیکه در این وضعیت قحطی و تورم ، قربانی اصلی هستند را تمام مردم فقیر ایران دانست و افزود: «قربانیان اصلی این مسئله همه مردم ایران هستند؛ آنکه با یارانه زندگی می‌کند، دیگر چیزی ندارد.»

شورش‌های اجتناب‌ناپذیر در راه است

وی به حکومت نسبت به شورش‌های پی‌در‌پی که در راه است هشدار داد و آن را با بحرانی که خود حکومت در این مدت بوجود آورده اجتناب ناپذیر دانست و گفت: ما به سمت شورش پیش می‌رویم.

او در تشریح سخن خود می‌گوید: کارگری که حقوق نگرفته، چگونه منابعش تامین شود و این باعث شورش می‌شود. همه این شورش‌‌ها شکل خواهد گرفت. این جامعه با این وضعیت قابل دوام نیست.



ساسان November 15, 2018 10:52 PM

شما کنار مردم ایران ایستاده اید و رژیم خونخوار اسلامی هم مردم معترض را سرکوب میکند ، زندانی میکند ، شکنجه میکند و اعدام میکند
من هیچ انتظاری از هیچ کشور خارجی ندارم که بیاید و مردم ایران را نجات دهد اما اگر کاری نمیکنید حرف زیادی هم نزنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام November 16, 2018 09:14 AM

آقای ساسان اگر منظورت از کشوری که کاری نمی‌کند آمریکا به رهبری پرزیدنت ترامپ است باید بگم داری وقتتو تلف میکنی‌ همینکه پرزیدنت ترامپ صادرت نفت رژیم رو به صفر رسونده و بانک مرکزی آخوندی را با خاک یکسان کرده باعث مرگ رژیم در کمتر از شش ماه خواهد شد ملت ایران هم پیشاپیش سپاسگزار این مرد بزرگ هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


farshid November 16, 2018 12:45 PM

همه کشورهای دنیا بدنبال منافع خودشان هستند چهل سال قبل همین امریکا وانگلیس وفرانسه والمان در جزیره گوادلوپ استارت تغییر رژیم را زدند وهزاران میلیارد سوداز فروش سلاح و ازغارت وچپاول منابع نفت و بردند وامروز هم بخصوص اروپایی ها وروسیه وچین ازاین سفره دل نمی کنند لازمه ما ملت ایران هوشیارانه عمل کنیم خودمان ناجی ملت خودمان هستیم وامروز تنها نیازما؟؟؟ هماهنگی وهمسویی در هدایت اقدامات درست در سراسر کشور می باش دیگه تمومه ماجرا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: