آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 آبان ماه 1397 = 06-11 2018

نگرانی اردوغان از سرنگونی رژیم ملاها

وزیر امور خارجۀ ترکیه نسبت به پی آمدهای خطرناک تحریم های آمریکا علیه حکومت ایران، به دولت واشنگتن هشدار داد. مولود چاووش اُغلو، وزیر امور خارجۀ ترکیه، که این سخن را در جریان یک کنفرانس خبری در ژاپن ایراد می کرد، مدعی شد : منزوی کردن رژیم ایران خطرناک است.

ترکیه از جمله هشت کشوری است که از سوی دولت آمریکا معافیت واردات نفت از ایران طی دست کم شش ماه را دریافت کرده است.

به گزارش رادیو فرانسه، وزیر امور خارجۀ ترکیه در سخنانش همچنین گفت که آنکارا ضمن تقاضای معافیت آمریکا برای وارد کردن نفت از ایران، به مقامات واشنگتن صریحاً گفته است که غرق کردن حکومت ایران اقدامی ثمربخش نیست.

وزیر امور خارجۀ ترکیه از دولت آمریکا خواست که به جای تحریم رژیم ایران با این رژیم وارد گفتگو شود و آن را بازی بگیرد.

گفتنی است دولت اسلامگرای ترکیه که به دلیل اوضاع اقتصادی آشفته و بحران زده ایران طی سالهای اخیر سود کلانی به جیب زده است، در جریان اعتراضات سراسری دیماه گذشته نیز نخستین دولتی بود که به حمایت از رژیم ملاها پرداخت و اردوغان همانند سران جمهوری اسلامی مدعی شد که کشورهای خارجی در غائله ایران نقشی تحریک کننده داشتند.



پلنگ ایران زمین October 2, 2018 03:22 PM

خردوان،
باز هم هدیه الهی دیگر چه میخواهی تو ای مردک؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آریایی November 6, 2018 05:56 PM

خوب راست میگه ، ایشون فکر منافع کشور خودشون هستن ، همه میدانند که درآمد ترکیه از جذب توریست هست اگر این رژیم واپسگرا ساقط بشه و یک دولت دمکراتیک و سکولار در ایران مستقر بشه با وجود آثار باستانی و گردشگری که در ایران هست و جذب توریست دیگه چه شخصی به ترکیه میرود و در آنجا دلار خرج کند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali November 6, 2018 06:44 PM

به قول قدیمی ها "هرکه به فکر خویشه کوسه به فکر ریشه" و گرنه نقض حقوق بشر و وضع خراب اشتغالزایی و سومءمدیریت نظام فاسد جمهوری اسلامی و فقر روز افزون مردم ایران براشون اصلا مهم نیست اینم اردوغان اسلامگرا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: