آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 مهر ماه 1397 = 02-10 2018

اعتراض و اعتصاب زندانیان در زندان گچساران

خبرگزاری هرانا – حدود سیصد زندانی در زندان گچساران در اعتراض به مشکلات این زندان از جمله تعذیه و بهداشت، رفتار با زندانیان و عدم اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط دست به اعتراض و اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای حدود ۳۰۰ تن از زندانیان محبوس در زندان گچساران دست به اعتراض و اعتصاب غذا زده‌اند.

زندانیان طی تماس‌های تلفنی به خانواده‌های خود گفته‌اند که اقدام اعتراضی آنها نسبت به وضعیت معیشتی خانواده زندانیان در خارج از زندان، رفتار تبعیض‌آمیز با زندانیان، عدم اعطای مرخصی به زندانیان و احکام صادره و رفتار نامناسب دادستان گچساران با خانواده زندانیان بوده است.
گزارش شده است در مواجه با این اعتراض، مسئولین زندان تهدید کرده‌اند که قصد دارند هفت نفر از زندانیان معترض را به اتهام رهبری اعتراضات به زندانهای دیگر تبعید کنند.
یک منبع مطلع که دو عضو خانواده اش در این زندان حضور دارند به هرانا گفت: “طی این اعتراضات روز گذشته یک زندانی به نام «حامد پیرایش» با بریدن گوش خود اقدام به خودزنی کرده و به سلول انفرادی منتقل شده است و امروز نیز یک زندانی دیگر اقدام به خودکشی کرده است. میرمحمد میری فعال سیاسی اهل روستای دیل منطقه گچساران نیز در اعتراض به عدم موافقت با مرخصی در سومین روز اعتصاب غذا به سر می‌برد”.

میرمحمد میری، فعال سیاسی اهل روستای دیل منطقه گچساران است که در تاریخ ۳۰ تیرماه سال جاری بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان گچساران منتقل شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: