آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 11 مهر ماه 1397 = 03-10 2018

۱۱ سال حبس برای مدیر یک کانال تلگرامی

خبرگزاری هرانا – صبح روز جاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیدرضا امینی، مدیر یک کانال تلگرامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این دادگاه که با حضور وکیل تسخیری برگزار شده است وی به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و توهین به رهبری” به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد. علاوه بر این طی حکم شعبه ۹ دادگاه کیفری که در مردادماه سال جاری برگزار شده و اخیرا ابلاغ شده است نیز به اتهام”توهین به مقدسات” به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری ۱۱ مهرماه ۹۷ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیدرضا امینی، مدیر یک کانال تلگرامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

یک منبع مطلع ضمن تائید این خبر به گزارشگر هرانا گفت : “در این جلسه دادگاه که با حضور وکیل تسخیری برگزار شد حمیدرضا امینی به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد”.
این منبع مطلع همچنین افزود: “رای جلسه دادگاه ۲۱ مردادماه نیز ابلاغ شده و طبق آن آقای حمیدرضا امینی از بابت اتهام «توهین به مقدسات» به سه سال حبس محکوم شده. دادگاه اتهام “سب النبی” را وارد ندانسته است”.
هرانا پیشتر نیز در تاریخ ۲۱ مردادماه سال جاری در گزارشی از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات دیگر حمیدرضا امینی خبرداده بود. در آن جلسه دادگاه که در شعبه ۹ دادگاه کیفری ۱ به ریاست قاضی کشکولی در حضور محمدحسین آقاسی وکیل وی برگزار شده بود حمیدرضا امینی به اتهام “سب النبی” و “توهین به مقدسات” محاکمه شده بود.”

محمدحسین آقاسی وکیل آقای امینی پیشتر به گزارشگر هرانا گفته بود: “با توجه به روند دادگاه انتظار می‌رود توانسته باشیم اتهام «سب النبی» را از اتهامات ایشان برداریم.”
هرانا پیشتر در گزارش ۲۱ خردادماه از به تعویق افتادن جلسه دادرسی حمیدرضا امینی برای رسیدگی به اتهام “توهین به رهبری و مسئولان نظام” در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به دلیل اعمال “تبصره ماده ۴۸” و گزینشی کردن حضور وکیل این متهم سیاسی خبر داده بود.

مشخص نیست محکومیت های مورد اشاره شامل اعمال ماده ۱۴۳ که به تجمیع احکام معروف است و باعث کاهش مدت زمان حبس لازم الاجرا می شود در مورد حمیدرضا امینی به اجرا گذاشته میشود یا خیر.

قابل ذکر است که این مدیر تلگرامی روز چهارشنبه ۹ خردادماه، توسط شعبه ۵۷ دادسرای فرهنگ و رسانه به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. محمدحسین آقاسی وکیل حمیدرضا امینی ضمن تائید این خبر به هرانا گفت “ماده ١٨ قانون جرائم رایانه‌ای مستند دادگاه است و دادگاه وی را به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب علیه مقامات، نهادها و سازمان‌های حکومتی” به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است”.

آقای امینی از تاریخ ۱۱ آذرماه سال گذشته به اتهامات متعددی در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد،



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: