آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 آبان ماه 1397 = 30-10 2018

گفت‌وگو با قهرمان دوومیدانی که کولبری می‌کند

یکی دو روزی است عکسی از یک ورزشکار کردستانی در فضای مجازی منتشر شده و سروصدای زیادی هم به پا کرده است. طاها غفاری دونده استقامت کشورمان که در سال ۹۷ در لیگ باشگاه‌های کشور در ترکیب تیم مقاومت حضور داشت، تصویری از خودش در اینستاگرام در حین انجام «کولبری» را منتشر کرد.

وی که سابقه قهرمانی در مسابقه دوی صحرانوردی جوانان کشور در سال 92 و همچنین عنوان نایب قهرمانی تیمی در مسابقات جوانان آسیا در سال 2014 در کشور ژاپن را کارنامه دارد، در 23 سالگی و در کنار تمریناتش تلاش می‌کند که منبع درآمدی هم داشته باشد و برای این هدف کار کولبری را انتخاب کرده است.

غفاری که اهل مریوان در استان کردستان است، درخصوص کولبری‌اش در گفتگو با تسنیم گفت: شرایطم واقعاً سخت است و این کار را از بی‌بضاعتی انجام می‌دهم. من هر روز 5 ساعت وسایل مختلفی از جمله پوشاک را کولبری می‌کنم و به ازای آن ۱۶۰ هزار تومان پول می‌گیرم. کولبری یکی از کارهای بسیار سخت است که در آن مرگ و میر هم وجود دارد و باید وسایل را در ارتفاع ۲۵۰۰ متری جابه‌جا کنم. واقعاً تصور این کار هم بسیار سخت است، چه برسد به انجام دادنش.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این کار را انتخاب کرده است؟ عنوان کرد: هیچ کاری برایم عار نیست. ضمن اینکه کولبری با توجه به سختی‌هایی که دارد، از مشاغل شریف محسوب می‌شود. می‌خواهم دستم را جلوی هیچ‌کس دراز نکنم و برای این کار دست به هر کار با شرافتی می‌زنم که کولبری یکی از این کارها است.


فیلم زیر: تیراندازی مرگبار ماموران به کولبران

روز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷، یک کولبر زحمتکش به دست نیروهای پاسگاه شوشمه به قتل رسید. منابع محلی هویت این کولبر جان باخته را «عظیم احمدی» ۴۲ ساله و پدر سه فرزند اعلام کرده اند. شاهدان عینی و همراهان این کولبر گفتند: ماموران از فاصله‌ی چند متری و کاملا آگاهانه سینه این کولبر را هدف گلوله قرار داده و او را به قتل رساندند.




www.youtube.com/watch?v=5iZVJrZiYSI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: