آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 مهر ماه 1397 = 10-10 2018

یک زندانی در ارومیه به قطع دست محکوم شد

خبرگزاری هرانا – شعبه یکم دادگاه کیفری ارومیه ویژه اطفال و نوجوانان یک زندانی محبوس در زندان مرکزی ارومیه را به اتهام “سرقت” به قطع دست محکوم کرد. گفته می شود این حکم به زودی به اجرا درخواهد آمد. حکم قطع دست از جمله مواردی است که نافی اصل کرامت انسانی است. کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کسری کرمی زندانی محبوس در زندان مرکزی ارومیه توسط شعبه یکم دادگاه کیفری ارومیه ویژه نوجوانان به اتهام “ارتکاب ۱۹ مورد سرقت” به قطع دست محکوم شد.

کسری کرمی فرزند یدالله متولد ۱۳۵۹، در تاریخ ۲۰ مهرماه ۱۳۹۴ بازداشت و ۲۴ مهرماه ۱۳۹۴، در شعبه یکم دادگاه کیفری ارومیه ویژه نوجوانان به قطع چهار انگشت دست راست بشرطی که انگشت شست و کف دست باقی بماند محکوم شد.
یک منبع مطلع با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “پس از ارسال حکم قطع دست به دیوانعالی کشور به دلیل عدم وجود درخواست شاکی شخصی برای قطع دست حکم نقض می شود و نهایتا با نظر دیوان عالی کشور دوباره در مردادماه سال جاری در همان شعبه توسط قاضی حمزه علی مخمدی و علیرضا آقازاده و سلمان نجفی، و با درخواست ۱۱ تن از شکات برای قطع دست مجددا حکم اولی صادر و به دیوانعالی ارسال می شود دیوانعالی کشور این بار حکم را تایید کرده است و در مهرماه امسال به زندانی اطلاع داده شده که احتمالا تا آخر ماه مهر یعنی دوازده روز دیگر حکم اجرا شود”.

حکم قطع دست از جمله مواردی است که نافی اصل کرامت انسانی است. کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن را ممنوع کرده است.



یک ایرانی October 11, 2018 09:26 AM

اگر قرار است دست کسانی که دزدی کرده اند قطع شود اول باید از رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه ای و نزدیکانش شروع کرد و به پایین دستی ها رسید مانند نمایندگان مجلس و شوراهای شهرها و شهردارها و سپاهیان دلال و بسیجی های اقتصادی که همه یا دزد و غارتگرند یا اختلاسگر و زمینخوار بزرگ

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: