آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 21 مهر ماه 1397 = 13-10 2018

بازداشت همسر یک روحانی منتقد در فرودگاه

خبرگزاری هرانا – زهرا مجد، همسر محمد هدایتی، روحانی منتقد حکومت ایران که ساکن آمریکا است صبح روز پنجشنبه هنگام ورود به ایران به همراه دو فرزند خردسال خود در فرودگاه اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و صبح جمعه به مکان نامعلومی در تهران منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۹۷ زهرا مجد همسر محمد هدایتی، روحانی منتقد حکومت ساکن امریکا به همراه دو کودک ۳ و ۵ ساله خود در فرودگاه اصفهان بازداشت و صبح روز گذشته به مکان نامعلومی در تهران منتقل شده است.

محمد هدایتی، روحانی منتقد حکومت ایران که در امریکا ساکن است، در گفتگو با گزارشگر هرانا ضمن تایید این خبر گفت: “پیش‌تر بارها همسر و فرزندانم برای ملاقات با خانواده به ایران سفر کرده بودند و هیچ مشکلی هم پیش نیامده بود ولی روز پنج شنبه ساعت ۹:۴۰ دقیقه صبح به محض ورود به فرودگاه اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازدشت شده و ساعات پایانی شب فرزندانمان را به یکی از بستگان تحویل داده و همسرم را صبح دیروز -جمعه- به تهران منتقل کرده‌اند؛ با این حال محل دقیق نگهداری ایشان مشخص نیست”.
این روحانی همچنین در رابطه با وضعیت فرزندان خود افزود: “دختر سه ساله‌مان هفته گذشته به دلیل بیماری قندی و وخامت حال به مدت ۶ روز در بیمارستانی در امریکا بستری و تحت نظر بود. پس از بازداشت به همراه مادرش و عدم تزریق انسولین که بعد از هر وعده غذایی به آن نیاز دارد صبح امروز مجددا به دلیل وخامت حالش در بیمارستان بستری شده است”.

محمد هدایتی در ارتباط با دلیل بازداشت زهرا مجد افزود: “در فرودگاه هنگام دستگیری به او گفته شده که بازداشت ایشان به دلیل داشتن شاکی خصوصی است و نهایتا مشخص شده که شکایت علیه ایشان از طرف دادگاه ویژه روحانیت بوده است و به وی گفته‌اند که شرط آزادی این است که من به ایران رفته و خود را تحویل دادگاه ویژه روحانیت دهم. با این حال قرار بر این است که راس ساعت ۹ صبح شنبه ۲۱ مهر ۹۷ به دادگاه ویژه روحانیت منتقل شود”.
محمد هدایتی دبیرکل جمعیت روحانیون سنتی در امریکا بوده و همچنین از مخالفان و منتقدان حکومت ایران به‌شمار می‌رود و به همراه همسرش زهرا مجد و فرزندان ۳ و ۵ ساله اش در امریکا زندگی می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: