آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 مهر ماه 1397 = 14-10 2018

انتخابات باواریا و احتمال شکست متحد مرکل

برگزاری انتخابات پارلمانی ایالت باواریا و احتمال شکست متحد مرکل

مردم ایالت باواریا آلمان امروز، یکشنبه در رای‌گیری پارلمانی این ایالت شرکت کرده‌اند. این راگیری ممکن است از دست دادن اکثریت را برای حزب حاکم محافظه‌کار این ایالت به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحاد سوسیال مسیحی که یکی از اعضای دولت فدرال آنگلا مرکل، صداعظم آلمان است، از سال 1957 حاکمیت این ایالت ثرتمند را در دست داشته و حالا 101 کرسی از 180 کرسی پارلمان ایالتی باواریا را در اختیار دارد و هورشت زیهوفر، رهبر آن نیز وزیر کشور آلمان است.

نظرسنجی‌های صورت گرفته اما نشان می‌دهند که حاکمیت این حزب بر ایالت باواریا ممکن است به زودی تغییر کند. تازه‌ترین نظرسنجی شبکه زد دی‌ اف، دومین کاهش بزرگ حمایت‌های انتخاباتی اتحاد سوسیال مسیحی را با 34 درصد آرا پیش‌بینی کرده است. تنها زمانی که وضعیت حمایت‌ها از این حزب کمتر بود به سال 1950 برمی‌گردد که 27.4 درصد از آرا را از آن خود کرد.

پیش‌بینی می‌شود حزب چپگرای سوسیال دموکرات که شریک دیگر ائتلاف مرکل است نیز کرسی‌های خود را از دست بدهد. این در حالی است که به نظر می‌رسد حزب مخالف مهاجرت "آلترناتیو برای آلمان" برای نخستین بار وارد این پارلمان منطقه‌ای شود.

نظرسنجی زد دی اف همچین حاکی از آن است که سبزها با 19 درصد آرا، دومین حزب پرطرفدار هستند و حزب سوسیال دموکرات با 12 درصد در جایگاه سوم قرار دارد. انتظار می‌رود حزب میانه روی "رای‌دهندگان آزاد" و آلترناتیو برای آلمان هم هر کدام 10 درصد از آرا را از آن خود کنند. حزب لیبرال "دموکراتیک آزاد" هم احتمالا 5.5 درصد از آرا را به دست آورد. همه این حزب‌ها به جز آلترناتیو برای آلمان که از جناح راست افراطی است، گزینه‌های احتمالی برای تشکیل ائتلافی حاکم با اتحاد سوسیال مسیحی هستند.

این رای‌گیری در ساعت 8 صبح به وقت محلی آغاز شده و تا 6 بعدازظهر ادامه خواهد داشت. حدود 9.5 میلیون نفر از 12.5 میلیون جمعیت این ایالت واجد شرایط شرکت در این رای‌گیری هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: