آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 25 مهر ماه 1397 = 17-10 2018

انفجار مهیب در کارخانه صبا باطری سمنان

حوالی ساعت ۱۷۳۰دقیقه عصر سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ وقوع یک انفجار مهیب در کارخانه صبا باطری منجر به ویرانی این کارخانه و زخمی شدن شدید ۲۲تن از کارگران گردید.

بر اساس گزارش‌ها، یک فروند بالگرد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۱۰ دستگاه آمبولانس و شماری از نیرو‌های اورژانس، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و… به محل حادثه اعزام شدند.

این انفجار مهیب، در کارخانه صنعتی صبا باطری در شهرستان آرادان در استان سمنان روی‌ داد.

کارخانه خارج از پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است
حسن آل‌بویه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره انفجار کارخانه صبا باطری گفت: کارخانه صبا باطری خارج از محدوده زیرپوشش شرکت شهرک‌های صنعتی این استان است. وی افزود: این کارخانه روبه‌روی شهرک صنعتی آرادان قرار دارد.

چگونگی وقوع حادثه
وی با اشاره با اینکه انفجار مهیب در کوره کارخانه صبا باطری رخ داده است، تصریح کرد: شارژ کوره این واحد به صورت دستی بوده و به احتمال زیاد، مواد ناخالصی وجود داشته که منجر به انفجار شده است.

حال برخی مصدومان این حادثه وخیم است
رئیس اورژانس استان سمنان گفت: حال برخی مصدومان انفجار مهیب کارخانه صنعتی در شهرستان آرادان وخیم بوده و تعداد مصدومان حادثه متأسفانه افزایش یافته است.

سرپرست آتش‌نشانی آرادان گفت: حریق ناشی از انفجار در کارخانه صبا باتری مهار شده است. وی با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی ناشی از انفجار کوره بوده است، افزود: شدت انفجار به حدی زیاد بود که سقف سوله جدا شد.

دود ناشی از انفجار در صد‌ها متر دورتر دیده می‌شود
بر اساس اعلام اورژانس استان سمنان، آمار نهایی مصدومان انفجار مهیب کارخانه صبا باطری ایوان‌کی به ۲۲ تن رسیده است.

وضعیت مصدومان و لیست اسامی
از این تعداد،۲۰ نفر به بیمارستان معتمدی گرمسار و دو نفر نیز به بیمارستان کوثر سمنان اعزام شده‌اند که هم‌اکنون دو نفر از آن‌ها درمان سرپایی و ترخیص شده‌اند و ۲۰ مصدوم دیگر نیز تحت نظر اورژانس هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: