آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 اسفند ماه 1397 = 24-02 2019

نگوئید مردم نان ندارند بخورند؛ آتش بپا می شود

مصطفی هاشمی‌طبا در روزنامه شرق نوشت: امام جمعه بندرعباس در شبی که کنار رئیس‌جمهوری و استاندار هرمزگان نشسته بود، گفت: «مردم نان ندارند بخورند»!

این فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: این درست مشابه جمله‌ای بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، حدود دو هفته قبل درباره مردم ایران بیان کرده بود....این درست چند روز پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن و بیانیه بسیار مهم رهبر فرزانه انقلاب اتفاق می‌افتد که آن همه امید و فروغ و دل‌محکمی به مردم می‌داد.... ادای چنین جمله‌ای از سوی امام‌جمعه‌ای که قاعدتا دروس خارج را خوانده و مردم را به تقوا دعوت می‌کند و در ایران زندگی می‌کند، هم آب بر آسیاب دشمن ریختن است و هم موجب ناامیدی مردم از انقلاب و کشور می‌شود....اگر برخی فکر می‌کنند با این نوع سیاه‌نمایی‌ها میان مردم وجاهت به‌دست می‌آورند، یقین داشته باشند که آتشی که به پا می‌شود، در اولین زمان دامن آنان را خواهد گرفت.

قتل فرزند یک و نیم ساله به‌ دلیل گرسنگی شدید

زنی فقیر که به‌دلیل گرسنگی شدید دختر یک‌سال‌و‌نیمه‌اش، او را به قتل رساند، وقتی پشت تریبون دادگاه قرار گرفت، جزئیاتی از زندگی پر از رنجش را توضیح داد.

به گزارش شرق، پرونده قتل المیرای یک‌سال‌و‌نیمه دوم اردیبهشت سال 90 به جریان افتاد. آن زمان جسم نیمه‌جان زنی جوان به بیمارستان برده شد. همسر این زن که اورژانس را باخبر کرده ‌بود، به پلیس گفت همسرش خودکشی کرده و فرزند یک‌سال‌و‌نیمه‌شان به نام المیرا را به قتل رسانده ‌است.

وی در دادگاه گفت: آن‌قدر غذا نخورده ‌بودم که شیرم خشک شده‌ بود. مجبور بودم برای بچه شیرخشک بخرم و از داروخانه قسطی شیرخشک می‌خریدم اما بدهی‌ام را نتوانستم بدهم و دیگر داروخانه هم به من شیرخشک نداد.

پیش تر در خبرها آمده بود که اخیرا دستکم دو کودک در ایران در اثر گرسنگی طولانی، خودکشی کرده اند. این در حالیست که جمهوری اسلامی بر بودجه تبلیغات دینی و سپاه پاسداران و بسیج هزاران میلیارد تومان افزوده است.

مقام حکومتی: مرگ در انتظار مردم گرسنه است

مسئول نظام صنفی کشاورزی شهرستان زابل؛ مردم نان شب برای خوردن ندارند؛ دولت به داد مردم نرسد، مرگ در انتظارشان خواهد بود

خبرگزاری هرانا – مسئول نظام صنفی کشاورزی شهرستان زابل با اشاره به مشکلات کشاورزان در این منطقه می‌گوید که “مردم نان شب برای خوردن ندارند. آنهایی که اندکی پول و توش و توانی داشتند به شهرها و استان‌های دیگری همچون مشهد، تهران و مازندران مهاجرت کردند. آنهایی هم که توان و سرمایه رفتن ندارند، اگر دولت به دادشان نرسد، با ادامه این وضع مرگ در انتظارشان خواهد بود”.

به گزارش ایلنا، برخوردار درخصوص وضعیت صیادان نیز گفته است که در اینجا دیگر کسی کشاورزی و صیادی نمی‌کند. تعداد اندکی هستند که شاغل ادارات، مغازه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی دیگری هستند اما همان‌ها نیز، عمدتا قطعه زمینی برای کشاورزی و یا دامداری داشته و دارند. گفتن ندارد که آنها نیز فروپاشیده‌اند.




akbari October 18, 2018 02:02 PM

چرا چنين ؟ دردي عظما و جانكاه-همين

گزارش یا اعتراض به این نظر


كاوه اهنگر October 19, 2018 05:49 AM

علي گداي شيره اي كه با پنج ريال منبر ميرفتي عمامه ات را بالاتر بزار - در تاريخ خواهد امد كه در زمان سلطان خامنه اي الدنگ حكومت با به فلاكت كشاندن عمدي مردم انها را از فرط استيصال به قابلمه دزدي از همسايه و تن فروشي و كليه فروشي وادار كرد - اي تف به صورت كريه ات و حكومت سر تا پا لجن و گنديده ات - اين عو عو سگان شما نيز بگذرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak October 30, 2018 05:57 PM

در این خاک زرخیز ایران زمین
نبودند جز مردمی پاک دین

همه دینشان مردی و داد بود
وز آن کشور آزاد و آباد بود

چو مهر و وفا بود خود کیششان
گنه بود آزار کس پیششان

همه بندهٔ ناب یزدان پاک
همه دل پر از مهر این آب و خاک

پدر در پدر آریایی نژاد
ز پشت فریدون نیکو نهاد

بزرگی به مردی و فرهنگ بود
گدایی در این بوم و بر ننگ بود

کجا رفت آن دانش و هوش ما
که شد مهر میهن فراموش ما

که انداخت آتش در این بوستان
کز آن سوخت جان و دل دوستان

چه کردیم کین گونه گشتیم خوار؟
خرد را فکندیم این سان زکار

نبود این چنین کشور و دین ما
کجا رفت آیین دیرین ما؟

به یزدان که این کشور آباد بود
همه جای مردان آزاد بود

در این کشور آزادگی ارز داشت
کشاورز ، خود خانه و مرز داشت

گرانمایه بود آنکه بودی دبیر
گرامی بد آنکس که بودی دلیر

نه دشمن دراین بوم و بر لانه داشت
نه بیگانه جایی در این خانه داشت

از آنروز دشمن بما چیره گشت
که ما را روان و خرد تیره گشت

از آنروز این خانه ویرانه شد
که نان آورش مرد بیگانه شد

چو ناکس به ده کدخدایی کند
کشاورز باید گدایی کند
مصطفی سرخوش

گزارش یا اعتراض به این نظر


farshid November 18, 2018 02:47 PM

ای وای بر شما اهای روحانیان که ادعای مسلمانی وشیعه وپیروحضرت علی بودن دارید ایا 14 قرن نگفتید حضرت علی شبها کیسه بر دوش میگرفت وگرسنگان وایتام را اذوقه میداد)نگفتید از عدالت علی وتقسیم مساوی بیت المال که حتا به برادرش عقیل نابینا نه تنها سهم بیشتری نداد وبه جای درهم بیشتر ذغال اتش درکف دست اوگذارد وبه اوروز قیامت را یاد اوری کرد !چرادربرابرغارت وچپاول بیت المال مردم سکوت کرده اید؟ یا مسلمان وشیعه حضرت علی نیستید؟ ویا بزدل وترسو هستید؟ ویا سر در اخور بیت المال دارید وحرام خوارید ؟ خودتون رابه خواب نزنید روحانیون مسئولین ونمایندگان خدا بیدار وملت هوشیاراست توبه کنید به (صراط مستقیم باز گردید)

گزارش یا اعتراض به این نظر


قاسم December 28, 2018 08:27 AM

وقتی این همه بودجه را صرف انگلها مثل آخوند می کنند میلیارد میلیارد صرف تبلیغات اسلامی بنیان نشر اثار این و آن می کنند خوب معلومه که کشاورز باید گدایی کند خاک بر سر سردمداران رژیم منحوس اسلامی

گزارش یا اعتراض به این نظر


قلی ایرانی January 20, 2019 09:48 AM

تازه آخوند مکارم شیرازی گفته دولت به حوزههای قم خیلی بدهکاره
نمیگه روزی سیستان وبلوچستان انبار گندم ایران بود الانه بچه ها و بزرگ سالان از گرسنگی میمیرند
چرا این آخوندان نمیروند سفر شهرهای گرسنه بزنند مانند سیستان و روستا های بوئیر احمد بختیاری چرا از جاتون تکان نمیخورید

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین January 20, 2019 04:20 PM

این هم گونه ای از کشتار مردم با برنامه از پیش طراحی شده بدست اهریمنان است و فریاد زدن و خودکشی کردن هم سودی برای ما ندارد خشک کردن آب ها٬ سوزاندنِ جنگل ها و چپاولِ مردم راهیست برای کشتن آنها زیرا اهریمنان نمیتوانند اینهمه مردم را یکباره بکشند تنها چاره کار همبستگی در جنبشِ کارگران٬ کشاورزان٬ مال باختگان و آموزگاران است٬ اگر توانی مانده باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 20, 2019 07:24 PM

با هر خبر مثل این خبر دردآور آخوندها از ته دل می‌خندند و میگویند یک ایرانی کمتر

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو February 24, 2019 07:57 PM

حقیقتا" این مورد شباهت صددرصدی به خانواده ای دارد که پدرخانواده معتاداست وهرچه درآمدشغلی دارد صرف خرید موادمخدر می کند همسروفرزندانش به او می گویند نان نداریم زیراکه پول نداریم و پدرجواب میدهد هرگزنگوئید نان نداریم و گرسنه هستید اگرهمسایگان بفهمند ابروی بنده میرود وشخصیتم جلوی همسایگان خدشه دارمیشود-- خمینی ملعون که ازهمان اوایل اشعال کردن ایران مردم ایران به امت اسلامی و یا برده اسلامی لقب داد ازقرارمعلوم فعال سیاسی اصلاح طلب ملعون تازی زاده حرمت برده بودن و نیازو مایحتاج زندگی آنها را درک نکرده بلکه مردم را مجسمه های منجمد شده بدون معده قلم داد تصورمی کند بله مردم نگویند نان نداریم زیرا:که نان انها را عراقی ها وسوریه و لبنانی ها وفلسطین ویمنی ها می خورند بویژه شیخ نصرالله و خالد مشعل صفت و ذات این پست فطران ضدایرانی برمردم روشن شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak February 24, 2019 09:24 PM

کاوه آهنگر گرامی ، اگر اشتباه نکنم این "رهبر معظم" اندازه یک دیوار گاهگل هم دلش برای ملت ایران نمیسوزد
حال بعد از 40 سال باید گفت " خلایق هر چه لایق " خودشان و بچه های خود را می کشند ولی دست روی آخوند بلند نمیکنند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak February 24, 2019 09:30 PM

آقای farshid
بقول معروف "ماهی از سر میگندد" ، مهر ورزیده قدری در باره حکومت صدر اسلام مطالعه کن!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ممد February 25, 2019 02:15 AM

مردم اگه همینطوری دست روی دست بگذارید دیر میشود و وقتی دیر شود ضربات بیشتری از این وحشیا میخوریم هرچه زود تر به پا خیزید ولی یک خیزش واقعی نه در حد شعار چون این ها زبون سرشون نمیشه مخصوصا نیرو های زورگویشان و همینطور تجربه به من ثابت کرده که حتی از نیروی انتظامی در خواست حمایت نکنید چون این ها قبل از اینکه امنیت مردم را تضمین کنند امنیت اخوندا را تضمین میکنند و مردم بار ها گفتند نیروی انتضامی حمایت حمایت شمامردم جز سرکوب حمایتی دیدی پس اینها خودشان را به ما ثابت کردن و از نظر من دیگه جایی برای اعتراضات صلح طلبانه نمونده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: