آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 مهر ماه 1397 = 19-10 2018

انتخابات پارلمانی در "قندهار" به تعویق افتاد

بدنبال حمله به نشست سران ولایت قندهار در جنوب افغانستان، کمیسیون انتخابات این کشور، روز جمعه ۲۷ مهر، یک روز پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی اعلام کرد رای‌گیری در ولایت قندهار یک هفته به تعویق خواهد افتاد. در تیراندازی روز پنج‌شنبه در محل برگزاری نشست سران ولایت قندهار، رییس پلیس قدرتمند منطقه جنوب افغانستان و رییس اداره امنیت قندهار کشته شدند.

به گزارش رادیو فرانسه، حفیظ‌الله هاشمی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات افغانستان، روز جمعه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در نشست کمیته امنیت ملی مقرر شد تا برگزاری انتخابات در ولایت قندهار با یک هفته تاخیر برگزار شود.

همین منبع می‌افزاید: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان که مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارد، زمان آتی برگزاری انتخابات در این ولایت را اعلام خواهد کرد. اما در دیگر مناطق کشور، انتخابات در زمان مقرر برگزار می‌شود.

قرار است انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان، روز شنبه ۲۸ مهر، در این کشور برگزار شود. پیش از این اعلام شده بود که از مجموع ۳۴ ولایت افغانستان، تنها ولایت غزنی به دلیل اختلاف در نحوه حوزه‌بندی در انتخابات شرکت نکند.

در جریان تیراندازی، روز پنج‌شنبه، در دفتر والی ولایت قندهار دست‌کم سه تن کشته و دوازده تن زخمی شدند.

نشست روز پنج‌شنبه در دفتر والی قندهار با حضور شماری از سران این ولایت و فرمانده ماموریت حمایت قاطع برگزار شد اما در جریان تیراندازی به ژنرال اسکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع آسیبی وارد نیامد. سه سرباز آمریکایی در این تیراندازی زخمی شدند.

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. تهدیدهای گروه طالبان و موضوع برقراری امنیت به یکی از چالش‌های عمده در انتخابات اخیر در افغانستان تبدیل شده است.

همچنین مقامات افغان گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن زلمی ویسا، والی قندهار، را تکذیب کرده و اعلام کردند والی قندهار در این تیراندازی به شدت زخمی شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: