آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 مهر ماه 1397 = 20-10 2018

عقب‌نشینی دولت در برابر کارگران شوشتر

موفقیت کارگران شهرداری شوشتر پس از سه روز اعتصاب و اعتراض

سایت ایران کارگر: بالاخره کارگران شهرداری شوشتر ثابت کردند که می‌توانند حقوق عقب افتاده خود را بگیرند. تداوم سه روزه اعتصاب آنها باعث عقب‌نشینی دولت با تن دادن به خواسته‌های این کارگران محروم شد.

کارگران شهرداری شوشتر شامل کارگران واحد موتوری و اداری با همراهی کارگران فضای سبز و خدماتی (نظافت و حمل زباله) که تعدادشان بالغ بر ۴۰۰تن بود؛ در روز۲۳مهر دست از کار کشیده و وارد یک اعتصاب نامحدود شدند و به این منظور طی روزهای۲۳و۲۴و۲۵مهر۱۳۹۷ مقابل شهرداری شوشتر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران همچنین طی این چند روز به نشانه اعتراض از جمع‌آوری زباله‌های برخی مناطق شهر خودداری کردند.

تبدیل وضعیت کارگران و کارکنان پیمانی به قراردادی و پرداخت حقوق عقب‌افتاده کارگران، از خواسته‌های کارگران بود. به‌گفته یکی از کارگران حقوق آن‌ها از فروردین ‌ماه تا به‌حال پرداخت نشده است. رسانه‌ها نیز خبر دادند که این کارگران اکنون مدت ۶ماه است؛ که حقوق دریافت نکرده‌اند.

کارگران شهرداری شوشتر گفته بودند؛ عقد قرارداد مستمر و دائم، تأمین امنیت شغلی کارگران، دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی از سوی کارگران و مشخص شدن زمان پرداخت حقوق در هر ماه و پرداخت شدن حق بیمه از خواسته‌های آنان است که تا کنون اهمیتی از سوی مسئولان به حقوق قانونی آنها داده نشده است.

اعتصاب کارگران، عقب‌نشینی دولت را در پی داشت. در این میان دولت وعده داد که خواسته‌های کارگران را محقق کند.

طی هفته‌های اخیر کارگران شهرداریها در شهرهای مختلف کشور از جمله دزفول، آبادان، اهواز، زابل و بسیاری شهرهای دیگر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان یا اعتصاب کرده یا تجمعات اعتراضی برگزار کردند. کارگران شهرداری مسجد سلیمان نیز چند روزی است که دست به اعتصاب زده و از جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر خودداری کرده‌اند. این کارگران زحمتکش نیز یک اعتصاب نامحدود را راه اندازی و اعلام کرده‌اند که تا رسیدن به خواسته‌هایشان به آن ادامه خواهند داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: