آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 مهر ماه 1397 = 21-10 2018

ایران؛ افسردگی جامعه را به شدت تهدید می‌کند

ابتکار: افسردگی جامعه را به شدت تهدید می‌کند

معاون روحانی در امور زنان و خانواده، اذعان کرد که خطر افسردگی در اجتماع بسیار بالاست.

به گفته کارشناسان، افسردگی سومین مشکل سلامتی در ایران است و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بی‌قانونی، احساس بی‌عدالتی و نابرابر‌ی‌های گوناگون در جامعه از عوامل اصلی شیوع این عارضه هستند.

احمد حاجبی، مدیرکل سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت در بهار ۱۳۹۶ گفته بود: «بسیاری از افراد انتظار دارند، فقط وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت برای کنترل افسردگی اقدام کند در حالی که وزارت بهداشت در بسیاری از عوامل بروز افسردگی مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی نقشی ندارد و وزارت بهداشت از اساس متولی این امور نیست.»

در سال ۲۰۱۵ موسسه نظرسنجی "گالوپ" گزارش داد که ایران در جدول غمگین‌ترین کشور دنیا، پس از عراق، رتبه دوم را دارد.

محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت در اسفند ۹۶ گفته بود ۱۲ درصد مردان و ۱۶درصد زنان ایرانی به افسردگی مبتلا هستند. از جمله دلایل افسردگی بیشتر نزد زنان، تبعیض‌های اجتماعی و فرهنگی، فشار اقتصادی و برزخ گذار از سنت به مدرنیته عنوان می‌شود.

هوشنگ مهریار، روانشناس در خرداد ۹۷ به نشریه آرمان گفته است: «فرهنگ مردم بسیار غم‌انگیز شده و تعطیلات رسمی بیشتر به روزهای وفات مربوط می‌شود. شادی‌های دسته جمعی اندکند و امکانات رفاهی – تفریحی به ویژه برای دختران و زنان محدود است.»



پلنگ ایران زمین October 21, 2018 01:49 PM

مردم ایران از برای همین افسردگی ست که نا و توانِ جنبش آزادی خواهی را ندارند ولی این گرسنگی ست که به هر چیزِ دیگری برتری دارد و انگیزه جنبشِ بزرگ خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


#فرزان October 21, 2018 01:53 PM

گر عشق نبودی و غم عشق نبودی
چندین سخن نغز که گفتی که شنودی
ور باد نبودی که سر زلف ربودی
رخساره معشوق به عاشق که نمودی
شعر از: شهاب الدین سهروردی
اینها دوست دارند که مردم غمزده و افسرده باشند۰ وقتی سوره قصص
آیه ۷۶ می گوید: الله انسانهای شاد را دوست ندارد۰ من به احترام به
قوانین این سایت چیز زیادی نمی گویم ولی بهتر بود گفته می شد: شادی کنید و خوش باشید چون آدمهای شاد و خندان هم شکل تر با خداوند هستند! افسردگی بیماری است که با دارو درمان نمی شود و بایستی ریشه ها را پیدا کرد و از بین برد مانند فقر بیکاری گرسنگی و یا بدی تغذیه نبودن شادی و آزادی بیان و اندیشه و غیره!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: