آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 16 مرداد ماه 1400 = 07-08 2021

حمله به کشتی اسرائیلی؛ گزارش نتایج تحقیقات سِنتکام

سفیر بریتانیا در سازمان ملل می‌گوید مطابق شواهد کشتی مرسر استریت با پهپادی هدف قرار گرفته که فقط در ایران تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باربارا وودوارد می‌گوید اسناد و شواهدی که دخالت حکومت ایران در این حمله را اثبات می‌کند در اختیار اعضای شورای امنیت قرار گرفته است.

ستکام، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده نیز اعلام داشت با شواهد و مدارکی که به دست آورده، جای تردیدی باقی نمی‌ماند که حمله پهپادی به کشتی مرسر استریت در آب‌های بین‌المللی، توسط ماموران رژیم ایران صورت گرفته است و باید به شدت نکوهش شود.

رژیم ایران این اتهام را رد کرده و ادعا می‌کند که در این حمله دست نداشته و اتهامی که توسط اسرائیل عنوان گردیده بی اساس و افترا آمیز بوده است.

ولی در همان حال، گروه هفت کشور صنعتی موسوم به «جی ۷» نیز بیانیه ای در رابطه با این تعرض انتشار داد و رژیم ایران را مسئول این حمله دانست و چنین رفتاری را محکوم کرد.

ستاد فرماندهی ارتش ایالات متحده، سِنتکام، که امنیت خاورمیانه در حیطه اختیارات آن قرار دارد، در بیانیه‌ای که شب گذشته (آدینه) انتشار داد نوشت که بنابر شواهد و اطلاعات موثق، یک روز پیش از وقوع انفجار، دو پهپاد متعلق به رژیم ایران بر فراز کشتی مرسر استریت به پرواز درآمدند ولی نتوانستند به آن آسیب برسانند. فردای آن روز، در نتیجه حمله یک یا دو پهپاد انفجاری، این حادثه رخ داد و دو تن از خدمه کشتی کشته شدند.

سِنتکام اعلام کرد که قطعات متلاشی شده یکی از این پهپادها را از آب بیرون کشیده که نشان می دهد ساخت رژیم ایران بوده است.

در بیانیه گروه هفت کشور صنعتی جهان، در نکوهش تعرض حکومت ایران آمده است که این حمله بی تردید طبق برنامه ریزی دقیق پیشین و توسط نیروهای متعلق به رژیم ایران به عمل آمده و باید به شدت محکوم شود.

در این بیانیه افزوده شده که تعرض حکومت ایران، به مثابه پایمال ساختن قوانین بین المللی بوده و ثبات و آرامش جهان را بر هم می زند و باید متوقف شود.

همچنین، بیانیه گروه هفت از رژیم ایران می خواهد به اقداماتی که نقض صریح تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است، پایان دهد.



شهنام August 3, 2021 09:54 PM

دزدی گروگانگیری تجاوز و آدمکشی تنها کاریست که از پیروان راستین روح الله خمینی بر می آید

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان August 7, 2021 01:55 PM

این حمله به کشتی هم چیزی در سطح مدرنشده حمله به کاروان های دوران صدر اسلام است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: