آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 11 آبان ماه 1397 = 02-11 2018

۷۰ درصد طبیعت بکر دنیا در پنج کشور است

۷۰ درصد آخرین بقایای طبیعت دست‌نخورده بر روی کره زمین در روسیه، کانادا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا و برزیل است. پژوهشی که نتایج آن در مجله تخصصی "نیچر" منتشر شده نشان می‌دهد که تنها ۱۳ درصد آب‌ها و ۲۳ درصد خشکی‌ها کاملا بکر باقی مانده‌اند.

یکصد سال پیش ۸۵ درصد زمین دست‌ نخورده بود. دلیل این تغییرات استفاده فراوان از جنگل‌ها، منابع نفتی و گوشت و نیز رشد جمعیت است.

پژوهشگران هشدار می‌دهند که زمان آن رسیده تا طرز فکر خود را عوض کنیم. همچنین طبیعت بکر بیشتر در کشورهایی هنوز یافت می‌شود که دولت‌های آنها چندان اهمیتی برای حفاظت از محیط زیست قائل نیستند: ترامپ، رئيس جمهور آمریکا، از پیمان‌‌نامه حفاظت اقلیمی پاریس خارج شد. در برزیل سیاستمدار راستگرا بولسونارو به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده که علائق سرمایه‌داران برایش مهم‌تر از حفاظت از جنگل‌های آمازون است. و پوتین، رئیس جمهور روسیه، سال گذشته ابراز تردید کرد که انسان عامل تغییرات اقلیمی باشد.



پلنگ ایران زمین November 2, 2018 10:19 PM

کشورهای نامبرده ارزش محیط زیست را میدانند و کوشش میکنند به آن دستبرد نزنند هتا سرمایه داران باید چاره ای برای پساب های کارخانه هایشان داشته باشند وگرنه پروانه کار به آنها داده نخواهد شد روسیه تفاله های اتمی اش را در ایران گور میکند تا محیط زیست کشورش را آلوده نکند
کدامین پژوهشگر اینگونه چرندیات میبافد بجز آخوندها نکند اینان نام پژوهشگر روی خود گذاشته اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: