آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 13 آبان ماه 1397 = 04-11 2018

بازداشت مصطفی بادکوبه‌ای شاعر ملی میهنی

ما را چه به بدبختی لبنان و فلسطین
جایی که وطن یک سره در آه و فغان است
ای غِرّه به همدردی با غزه و اعراب
آن کرد و بلوچ است که در حسرت نان است

خبرگزاری هرانا – مصطفی بادکوبه‌ای شاعر منتقد و زندانی سیاسی سابق صبح روز شنبه در پی احضار به شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین و پس از حضور در این دادسرا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. در تاریخ ۵ آبان‌ماه طی احضاریه‌ای از وی خواسته شده بود که جهت پاره‌ای از توضیحات طی پنج روز به این دادسرا مراجعه کند. در این احضاریه آمده بود در صورت عدم حضور در دادسرا در زمان مقرر حکم جلب صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز شنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۹۷، مصطفی بادکوبه‌ای، شاعر منتقد و زندانی سیاسی سابق پس از حضور در شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به آقای بادکوبه‌ای در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “در تاریخ ۵ آبان‌ماه طی احضاریه‌ای که در آن هیچ توضیحی در ارتباط با دلایل احضار نوشته نشده بود از آقای بادکوبه‌ای خواسته شده جهت پاره‌ای از توضیحات طی پنج روز به شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کند. در متن این احضاریه آمده بود در صورت عدم مراجعه به دادسرا حکم جلب صادر خواهد شد. وی صبح دیروز پس از مراجعه به این دادسرا بازداشت شد”.
علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده آقای بادکوبه‌ای از دلایل احضار و بازداشت ایشان تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

گفتنی‌ست که مصطفی بادکوبه‌ای پیشتر نیز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به سرودن اشعار در انتقاد از دولت احمدی‌نژاد پرداخته و به همین علت بازداشت شده بود. وی محکوم به ۱۸ ماه حبس بود که در تاریخ ۱ آذرماه ۱۳۹۱ برای اجرای حکم به زندان اوین رفت و در مهرماه سال ۹۲ از این زندان آزاد شده بود.



#فرزان November 4, 2018 12:19 PM

جرم ایشان دگر اندیشی است و رژیم که دائم از دشمن حرف می زند منظور آن دگر اندیشان است و این واژه را بارها از زبان سیدعلی
شنیده ایم که خود تازی وش ضد ایران و ایرانی است۰ هیچکس در ایران حق گفتگو با زبان دمکراسی (شیوه گفتار) را ندارد۰ آخوند نه زبان پارسی را می داند و نه زبان دمکراسی را و اگر آدم به خود زحمت دهد و بخواهد به آخوند و مذهبی متعصب زبان دمکراسی را یاد دهد مثل این است که: با خروس جنگی بنشیند و شطرنج بازی کند۰ قانون بازی را نمی داند,با نوک می زند همه مهره ها را می ریزد پس از آن به خود آدم حمله می کند و خسته که شد می رود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


koroush November 4, 2018 04:34 PM

این بازی های بگیر و ببند خودی ها رنگ باخته ، یادتان نرود چه مجلس ختمی برای ابراهیم یزدی گرفته بود و سخنرانی انچنانی

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش November 4, 2018 05:36 PM

حذف چهره های محبوبِ مردم در حکومت ج اسلامى،
به تازگی شاهد حرکتی سازمان یافته از طرف نیروهای هیئت حاکم این #فرقه_تبهکار نسبت به افراد سرشناسی که به نوعی در داخل نظام هستند و بواسطه رفتار اجتماعی مطلوبشان مورد وثوق طبقات پایین دست و میانی جامعه ایران قرار گرفته اند در جهت حذف ایشان از صحنه فعالیت های اجتماعی و حتی سیاسی کشور به هر بهانه ای هستیم با دوستی آگاه در این زمینه صحبت میکردم که موضوعی نادیده را به من تذکر دادند : اشخاصی چون علی دایی ، عادل فردوسی پور ، رسول خادم ، رضا رشیدپور و در آینده ای نه چندان دور احتمالاً شاهد حذف افرادی دیگر چون جواد خیابانی ها خواهیم بود كه هر یک به بهانه ای واهی اما به ظاهر قانونی ، علی دایی به بهانه بالا کشیدن کل پول جمع آوری شده در حساب ایشان برای بازسازی و کمک به زلزله زدگان کُرد سرپل ذهابی ( به گواه تمامی افراد حاضر در منطقه سرپل ذهاب ) این مبلغ تماماً صرف بازسازی همین منطقه شده است ، عادل فردوسی پور به بهانه افشای اختلاسی بزرگ در وزارت ورزش و رسول خادم نیز به بهانه شکست تیم ملی کشتی آزاد ایران و دیگران نیز هر یک به بهانه هایی مشخص و بی پایه که عملاً همه ما با تمامی موارد آشنایی کامل داریم
واقعیت اینست که هر یک از این آقایان بواسطه تلاش شخصی خود و ارتباطاتی که داشته اند به جایگاهی که در آن قرار دارند ، رسیده اند و هر یک از این آقایان به قول فرنگی ها سلبریتی های این کشور هستند و بواسطه اعتباری که در طی سالیان کار و تلاششان در صحنه هایی که حضور داشته اند بدست آورده اند از محبوبیتی نسبی در بین اقشار و طبقات مختلف جامعه بهره میبرند ، انسان هایی که امروز هر یک به شکلی معترض سیاست های غلط سردمداران حاکم بر جامعه #فرقه_تبهکار شده اند ، البته نه به آن شکل مرسوم مهران مدیری و رامبد جوان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: