آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 آبان ماه 1397 = 06-11 2018

فقط در ایران؛ حمله گاو وحشی به دانش‌آموز!

خبرگزاری هرانا – وزیر آموزش و پرورش گفت که حیاط برخی مدارس آسفالت نیست و حیاط بعضی مدارس دیوار ندارند و متأسفانه در یک مدرسه که حیاطش دیوار نداشته است، یک گاو وحشی دانش‌آموز سوم دبستانی را زخمی کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: “واحدهای آموزشی که محل اجرای طرح‌هاست با نقایصی روبروست و باید تجهیزات را فراهم کرد به عنوان مثال مدرسه‌ای دیوار ندارد یا حیاط مدرسه‌ای، آسفالت نیست و از سوی دیگر از معلمی که با ۴۵ دانش‌آموز کار می‌کند و باید محتواهای متعددی که تکلیف کردیم را اجرا کند، نمی‌توان انتظار داشت که در این مسیر موفق باشد”.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: “مدرسه‌ای در قلعه گنج برق ندارد در حالی مردم روستا برق دارند؛ حیاط برخی مدارس آسفالت نیست و حیاط برخی مدارس دیوار ندارند و متأسفانه در یک مدرسه که حیاط دیوار نداشته است، یک گاو وحشی دانش‌آموز سوم دبستانی را زخمی کرده است”.
وی با بیان اینکه با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود و باید به آموزش و پرورش کمک کرد، گفت: “مثلاً اگر روزی مردم از شهردار بخواهند یک روز در میان آشغال‌های شبانه را جمع کند و هزینه ذخیره شده را صرف ساختن سرویس بهداشتی مدارس کند، می‌توانیم بگوییم آموزش و پرورش مورد توجه است”.

لازم به اشاره است که مدیر آموزش ‌و پرورش اروندکنار دوشنبه گفت: “سقوط پنکه سقفی در کلاس درس در یک مدرسه دخترانه روستایی در بخش اروندکنار آبادان در استان خوزستان موجب مصدوم شدن ۲ دانش‌آموز شد، این حادثه روز گذشته در کلاس درس پایه ششم ابتدایی مدرسه دخترانه حضرت معصومه روستایی نهر سن بخش اروندکنار رخ داد”.

پیشتر نیز رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از فوت یک دانش‌آموز بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه خبر داده بود و اظهار داشت که “دنیا ویسی” دانش‌آموز پایه اول دبستان روستای گرماش شهرستان سنندج، بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه جان خود را از دست داد.

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیریک در استان هرمزگان نیز گفته بود: “یک دانش‌آموز هنگام بازی، خود را به حلقه بسکتبال آویزان می‌کند که پایه حلقه بسکتبال به علت فرسودگی کنده می‌شود و دانش اموز پس از برخورد پایه حلقه بسکتبال به سرش جان خود را از دست می‌دهد، این دانش آموز ۱۸ ساله به نام عُمر قلندر زاده در مدرسه شبانه روزی جلال آل احمد در پایه دوازدهم مشغول تحصیل بود”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: