آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 آبان ماه 1397 = 07-11 2018

بازداشت سه ایرانی با گذرنامه اسراييلی

روزنامه «صوفیا گلوبز» از بازداشت و زندانی شدن سه شهروند ایرانی در مرز بلغارستان به اتهام استفاده از گذرنامه جعلی اسرائیلی خبر داده‌ است.

به گزارش این روزنامه بلغارستاني، که روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز چهارشنبه ۱۶ آبان آن را بازتاب داده، سه ایرانی یاد شده هنگام تلاش برای ورود از ترکیه به بلغارستان، از گذرگاه «کاپیتان آندریوو»، دستگیر شدند.

سه ایرانی ۲۱، ۲۸ و ۳۲ ساله هستند که چهارشنبه گذشته، ۹ آبان، از این گذرگاه ترانزیت مهم برای ورود به اروپا شناسایی شده و به بازداشتگاه «لیوبیمتز» در جنوب شرقی بلغارستان انتقال یافته و «روند سریع قانونی» علیه آنها در جریان است.

تابستان امسال نیز اسماعیل کاظم حسینی تقی، ۴۲ ساله، یک ایرانی که از کاتماندو با هواپیما به فرودگاه ایندیرا گاندی در دهلی نو رسید تا از آنجا به اروپا برود، به دلیل داشتن گذاشتن گذرنامه جعلی اسرائیلی دستگیر و فوراً به کاتماندو برگردانده شد.

وی به «هیمالایا تایمز» گفته بود که «ورود به اروپا با گذرنامه اسرائیلی بسیار آسان است» و گذرنامه جعلی اسرائیلی را از باندهای قاچاق در ترکیه تهیه کرده بود. موارد متعدد دیگری نیز از استفاده ایرانیان از گذرنامه‌های جعلی اسرائیلی در سال‌های گذشته در کشورهای مختلف گزارش شده بود، که اکثراً در اروپا و آسیا بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: