آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 17 آبان ماه 1397 = 08-11 2018

اعتراض کانون نویسندگان ایران به اتهام‌تراشی

حکومت در حال "اتهام‌تراشی برای اعضای کانون نویسندگان ایران" است

کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای به تاریخ ۱۷ آبان ۹۷ ضمن اعتراض به پرونده‌سازی علیه دو تن از دبیران کانون نویسندگان، رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن، و نیز بکتاش آبتین، یکی از بازرسان کانون، اعلام کرد که این نهاد صنفی دفاع از حقوق نویسندگان، اتهام‌تراشی‌ها و پرونده‌سازی‌ها علیه اعضای خود را محکوم می‌کند.

این سه عضو کانون در مردادماه سال جاری به بازپرسی دادسرای امنیت واقع در زندان اوین احضار و "تفهیم اتهام" شدند. این پرونده مربوط به شکایت وزارت اطلاعات در اردیبهشت ۹۴ بوده است.

در بیانیه کانون نویسندگان ایران آمده است: «در روزهای اخیر آنها باز به همان شعبه بازپرسی احضار شده‌اند تا یک بار دیگر "تفهیم اتهام" شوند. گویا اتهام "تبلیغ علیه نظام" که بار اول به متهمان "تفهیم" شده بود نهاد اطلاعاتی را، که شاکی پرونده است، راضی نکرده و پرونده به شعبه بازپرسی بازپس فرستاده شده تا دو اتهام دیگر به اتهام پیشین افزوده شود: "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی" و "تشویق بانوان کشور به فساد و فحشا".»

کانون نویسندگان در بیانیه خود می‌افزاید: «سنگین‌تر کردن بار اتهام در این گونه پرونده‌ها، چنانچه به توصیه و با اعمال نفوذ شاکی پرونده صورت گرفته باشد، حاکی از آن است که در این پرونده‌سازی آشکار سرنوشت "متهمان" را نهادهای اطلاعاتی و امنیتی تعیین می‌کنند و از دستگاه قضایی‌ای که بدینسان به خواست شاکی گردن می‌گذارد امید هیچ دادرسی عادلانه و بی‌طرفانه‌ای نباید داشت.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: