آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 آبان ماه 1397 = 11-11 2018

اتهام جاسوسی؛ ده سال حبس برای کارمند ظریف

خبرگزاری هرانا – محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضاییه گفت که یک کارمند وزارت امور خارجه به اتهام “جاسوسی” به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه گفت: “یک کارمند وزارت امور خارجه به ده سال حبس و ضبط دویست هزار دلار محکوم شده است”.

محسنی‌اژه‌ای هویت این کارمند وزارت امور خارجه را” کمال امیر بیک، فرزند محمد” اعلام کرد.

لازم به اشاره است که پیشتر نیز عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، از صدور حکم شش سال حبس برای یک “جاسوس هسته‌ای” خبر داده بود.

دولت‌آبادی گفت در این پرونده فرد مذکور به شش سال حبس تعزیری و ضبط و استرداد وجوه دریافتی محکوم شده بود.

همچنین هرانا پیش از این در گزارشی از محکومیت یک زوج متهم به جاسوسی به حبس و اعدام خبر داده بود. لیلا تاجیک زندانی محبوس در بند زنان زندان اوین به اتهام “جاسوسی برای کشور متخاصم” به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم و همسر سابق وی نیز از بابت همین پرونده به اعدام محکوم شده است. هویت فرد محکوم به اعدام به نام “سید جمال حاجی زوار” ۴۷ ساله و کارمند سابق هوا و فضای سپاه توسط این خبرگزاری احراز شده است.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزییات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: