آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 21 آبان ماه 1397 = 12-11 2018

آمریکا و انگلیس خواستار پایان جنگ یمن

رادیو فرانسه: همزمان با فشارهای آمریکا و بریتانیا برای پایان دادن به جنگ یمن، درگیری های شدید نظامی در شهر بندری حُدیده دهها کشته و زخمی به جای گذاشت. خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نظامی و پزشکی نوشت که در نبردهای بیست و چهار ساعت گذشته در این شهر بندری دست کم ۱۱۰ نفر از شورشیان، ٣٢ تن از نیروهای وفادار به دولت رسمی یمن و ۷ غیرنظامی کشته شدند.

همزمان با این نبردها، وزیر امور خارجۀ آمریکا مایک پمپئو و همتای انگلیسی وی، جرمی هانت، اعلام کردند که زمان مذاکرات صلح در یمن فرارسیده است. وزیر امور خارجۀ آمریکا در گفتگوهای تلفنی با پادشاه عربستان، ملک سلمان، و ولیعهد این کشور، محمد بن سلمان، که همزمان وزیر دفاع عربستان نیز به شمار می رود، صریحاً خواستار پایان مخاصمات یمن شد و طرفین درگیر را به مذاکره برای خاتمه دادن به خونریزی فراخواند.

در اظهاراتی جداگانه جرمی هانت، وزیر امور خارجۀ بریتانیا، هزینۀ انسانی جنگ یمن را غیرقابل محاسبه دانست و خواستار حل سیاسی آن شد. وزیر امور خارجۀ بریتانیا که قرار است که با رهبران عربستان در ریاض ملاقات کند از اقدام جدید شورای امنیت سازمان ملل و فرستادۀ ویژه آن برای ساماندهی مذاکرات صلح تا پایان سال جاری میلادی حمایت کرد.

جرمی هانت در بیانیه ای که پیش از سفرش به ریاض منتشر کرد، اعلام نمود که جنگ یمن تاکنون میلیون ها آواره به بار آورده و وقوع گرسنگی و بیماری های مُسری ادامۀ وضع موجود را ناممکن ساخته است.



ali November 13, 2018 12:04 AM

چرا بعد از چهار سال که عربستان هر جنایتی رو در یمن مرتکب شد به فکر افتادن؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام November 13, 2018 09:49 AM

عربستان جنایت مرتکب شد یا جمهوری اسلامی جنایتکار که آتش جنگ رو در اون منطقه شعله ور کرد و با کشتار مردم بیگناه نه تنها اهداف تبلیغاتی خودش رو دنبال میکنه بلکه با کشتار کودکان آواره یمنی اعضای بدن اونها رو در بازار سیاه جهانی میفروشه؟ ایران پرس نیوز گرامی لطفا صدای عوامل سایبری رژیم رو حداقل در اینجا خفه کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: