آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 آذر ماه 1397 = 12-12 2018

اولین گلزن تيم ملی ایران در جام جهانی درگذشت

به گزارش "ورزش سه"، ایرج دانایی فرد مهاجم سرشناس فوتبال ایران و باشگاه استقلال به عنوان اولین گلزن تیم ملی درتاریخ رقابت های جام جهانی بعد از چند هفته مبارزه با بیماری کبد در حالی که برای انجام پیوند در بیمارستان شیراز به سر می برد یک روز بعد از به کما رفتن، درگذشت.

ایرج دانایی فرد فرزند علی دانایی فرد بنیانگذار باشگاه تاج بود که در ساال 1329 در تهران به دنیا آمد و توانست در همان سنین کودکی استعداد و علاقه خود به فوتبال را بروز دهد تا پیراهن باشگاه های تاج(استقلال) عقاب و پاس را تن کند. او از سال 1970 میلادی (1349) به صورت رسمی وارد عرصه باشگاهی شد و در پست مدافع چپ توانست همه نگاه ها را به خود معطوف کند.

دانایی فر در جام جهانی 1978 زننده تنها گل ایران در جریان تساوی 1-1 برابر اسکاتلند بود تا در کنار این افتخار سال ها به عنوان مهاجم اول استقلال به افتخارات بسیار زیادی با این باشگاه دست پیدا کند. درخششی که باعث شد تا دانایی فرد از محبوبیت و وجهه خاصی نیز در میان طرفداران این تیم برخوردار شود. از دیگر افتخاراتی که این چهره دوست داشتنی برای فوتبال ایران به ثبت رساند دعوت شدن به تیم منتخب جهان برای بازی خداحافظی اسطوره سرشناس فوتبال برزیل یعنی پله بود که باعث شد تا او تجربه حضور در کنار پله، کرایوف و ... دیگر را نیز به دست بیاورد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: