آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 شهریور ماه 1398 = 16-09 2019

رئیس قوه قضائیه خامنه ای کانادا را تهدید کرد

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر کانادا از قصد خود برای مصادره غیرقانونی اموال جمهوری اسلامی دست برندارد، مقابله به مثل خواهیم کرد.

رئیسی گفت: ملت ایران نشان داده است که در هیچ مسئله ای زیر بار زور نمی رود و اگر کانادا دست از این مسئله بر ندارد و اقدام به مصادره اموال جمهوری اسلامی کند حتما ما با همکاری وزارت امور خارجه و بخش بین الملل قوه قضائیه کار مشترکی را برای شناسایی اموال کانادا انجام خواهیم داد. در این صورت حتما برای توقیف و مصادره اموال شناسایی شده کانادا از طریق مجامع بین المللی اقدام خواهیم کرد. ما در این قضیه به هیچ وجه ساکت نخواهیم ماند.

پیش تر رئیس سابق کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ولایت پیشنهاد کرده که در ازای مصادره ساختمان های متعلق به جمهوری اسلامی در کانادا، حکومت ایران کشتی‌هايی را که به مقصد این کشور از منطقه خلیج فارس خارج می‌شوند توقیف کند.

حشمت‌الله فلاحت‌ پیشه گفته: باید از همه امکان ها استفاده کنیم به ویژه باید دستور مصادره شناورها و کالاهایی که از تنگه هرمز به مقصد کانادا می روند، داده شود این اقدام باید در اسرع وقت انجام شود.

پیش تر گزارش شده بود که کانادا اموال رژیم ایران را فروخته و پول آن را به قربانیان تروریسم تحویل داده است.

جمهوری اسلامی در واکنش به این اقدام دولت کانادا تهدید کرده بود که در صورت عدم لغو این تصمیم غیرقانونی و جبران خسارات وارده، جمهوری اسلامی ایران منطبق با موازین بین المللی راسا نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کرده و در این صورت مسئولیت تمامی عواقب آن بر عهده دولت کانادا خواهد بود.

ده‌ها میلیون دلار از اموال و دارایی های حکومت ایران در کانادا فروخته شده و عواید حاصل از آن به قربانیان حملات گروه‌های تروریستی مورد حمایت جمهوری اسلامی پرداخت شده است.

نشریه اینترنتی «گلوبال نیوز» در گزارشی نوشت: طبق یک سند دادگاه عالی اونتاریو، این ساختمان ها در اتاوا و تورنتو به مبلغ بیش از ۲۸ میلیون دلار فروخته شده و پول آن به قربانیان حملات تروریستی داده شده است.

به گزارش صدای آمریکا، دریافت‌کنندگان این وجوه کسانی بودند که هدف حملات و اقدامات حزب الله لبنان و حماس - دو گروه تروریستی که رژیم ایران از آنها حمایت مالی، تسلیحاتی، و آموزشی می کند - قرار گرفته بودند.

یکی از ساختمان‌هایی که به فروش رسید «مرکز فرهنگی ایران» در اتاوا بود که ارزش زیادی داشت. این ساختمان به یک شرکت عمرانی در مونترال به مبلغ ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد.

ساختمان دیگر نیز که «مرکز مطالعات ایران» در تورنتو بود. مالک این ساختمان شرکتی بود که ریاست آن را یکی از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی بر عهده داشت. این ساختمان به مبلغ ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار فروخته شد.

گلوبال نیوز در ادامه می‌نویسد که علاوه بر فروش دو ساختمان مذکور، مبلغ 2.6 میلیون دلار نیز از حساب‌های بانکی رژیم ایران در کانادا برداشت و به آن قربانیان ترور پرداخت شده است.

دولت کانادا در سال 2012 به دلیل حمایت رژیم ایران از جنایات رژیم بشار اسد در سوریه، روابط دیپلماتیک خود را با رژیم تهران قطع کرد و تاکنون نیز این وضعیت ادامه دارد.

گروه موسوم به «ائتلاف کانادایی ضد تروریسم» با ابراز خرسندی از فروش اموال رژیم ایران در کانادا، اعلام کرد: «رژیم ایران ده‌ها میلیارد دلار بودجه به سازمان‌های تروریستی ارائه می‌کند که جان انسان‌های بی‌گناه از جمله کانادایی‌ها را می‌گیرند».



کاوه آهنگر September 14, 2019 08:41 AM

متاسفانه باید گفت امال غارت شده مردم ایران توسط دولت ج اا که بجای آنکه خرج مردم ایران و کشور عزیزمان شود به فنا رفت باید گریست

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران باور September 14, 2019 10:11 AM

آقا اون ته صف بلند تر بگو مرگ بر شاه ای شاه خائن آواره گردی ,,,خاک وطن را ویرانه کردی کشتی جوانان وطن اه و واویلا این شعار انقلابیون ۵۷ بود آیا اآنها پیشگو بودند ؟؟! چون این شعار ابلهانه آنزمان حال و روز امروز ایرانیان است نه زمان شاه , ۶ میلیون آواره , شهرهای خراب از جنگ , اعدام و تیرباران هزاران ایرانی و حالا هم سهم کانادا از گوشت قربانی که بین چین و روسیه و بقیه جهان تقسیم میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام September 14, 2019 10:57 AM

دنیا فهمیده که رژیم ایران رفتنی است و این دمهای آخر هر چه که بتوانند میدزدند که در فردای آزادی ایران به ملت طلبکار ایران انگشت میانی را نشان بدهند ولی دولت کانادا بداند برای حمایت از زالوهای اسلامی اشغالگر ایران و سرقت همه جانبه ی اموال ملت ایران بهای سنگینی را خواهد پرداخت

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین September 16, 2019 09:42 PM

این اهریمنان بی اندازه دریده و پر رو هستند
۱- جمهوریِ اسلامی کی باشد که دارایی داشته باشد
۲- جمهوریِ اسلامی گ ه می خورد که در کشورِ دشمنش ساختمان سازی می کند
۳- آمریکا از پس اندازِ خامنه ایِ دزد (۲۰۰ میلیارد دلار)٬ ۱۰۰ میلیاردِ آنرا برداشت و هیچ گ هی نتوانستند بخورند و به رویِ خود هم نیاوردند و به ایرانیان می گویند رهبر پولی ندارد
۴- اکنون کانادا ده ها میلیون دلار سوداگری کرد یعنی چیزی بنام جمهوری اسلامی در جهان نیست
۵- همهٔ کشورها (آمریکا٬ کانادا٬ روسیه٬ اروپا٬ چین وو ) می دانند که آخوند مغز ندارد و چهار دهه بردباری کردند تا سرمایهٔ ایران به کشورشان واریز شود و اکنون هنگام برداشتِ آن رسیده است
۶- کانادا نمی تواند بیهوده سرمایهٔ ایرانیان را بفروشد و باید در ایرانِ نوین پاسخگو شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: