آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 آبان ماه 1397 = 21-11 2018

بدا به‌ حال آنهایی که به سوریه نفت برسانند

وزیر خارجه آمریکا: بدا به‌ حال آنهایی که به رژیم دمشق نفت برسانند. عاقبت بدی در انتظار آنها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: عواقب سختی در انتظار آنهایی خواهد بود که نفت دولت دمشق را تامین کرده یا به حزب‌الله و حماس کمک مالی کنند. اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا توطئه نفتی رژیم ایران و روسیه را برای سرپا نگه داشتن بشار اسد، همچنین تامین مالی حزب‌الله و حماس هدف قرار داده، یک پیام مشخص برای آنها دارد مبنی بر اینکه عواقب سختی در انتظار هرکسی است که محموله نفتی به سوریه بفرستد یا سعی به فرار از تحریم‌های آمریکا علیه اقدامات تروریستی حکومت ایران داشته باشد.

صدای آمریکا نیز گزارش داد: وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تحریم شبکه ارسال نفت ایران به سوریه، با بیان این که نقض تحریم‌های آمریکا «پیامدهای جدی» برای ناقضان به دنبال دارد، از رهبر جمهوری اسلامی خواست به جای هزینه کردن ثروت ایرانی‌ها برای تروریست‌ها، آن را برای مردم ایران هزینه کند.

برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز تاکید کرد که حکومت ایران باید میان متوقف کردن سیاست‌هایش در بی ثبات کردن خاورمیانه یا فروپاشی، یکی را انتخاب کند.

این در حالیست که وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد نام ۳ شرکت و ۶ فرد را به دلیل همکاری برای انتقال نفت مجانی ایران به سوریه در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

به گفته خزانه‌داری آمریکا، هدف‌های تحریم‌شده عضو یک شبکه بین‌المللی هستند که رژیم ایران از طریق آن و با همکاری برخی شرکت‌های روسی، میلیون‌ها بشکه نفت برای دولت سوریه تأمین می‌کند.

قوانین تحریم‌های آمریکا کمک‌های مادی به دولت سوریه، از جمله انتقال نفت به بنادر تحت کنترل دولت این کشور را ممنوع اعلام می‌کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: امروز ما علیه طرح پیچیده‌ای اقدام کردیم که رژیم ایران از آن برای تقویت حکومت اسد و فعالیت‌های مخرب استفاده می‌کند.

اسامی نفرات و شرکت‌های تحریم‌‌شده به شرح زیر هستند: ۱- شرکت گلوبال ویژن، مستقر در روسیه۲- شرکت پرومیسری‌ایمپورت، شرکت سرمایه‌گذاری و تحقیقاتی در روسیه۳- شرکت دارویی و پزشکی تدبیر کیش، مستقر در ایران۴- محمد قاسم البزال، تبعه لبنان ۵- محمد عامر الشویکی، تبعه سوریه۶- آندره دوگائف، تبعه روسیه، معاون شرکت پرومیسری‌ایمپورت ۷- رسول سجاد، تبعه ایران ۸-حسین یعقوبی، تبعه ایران ۹- حاجی عبدالنصیر، تبعه عراق.


تحریمها، برجام را با خطر مواجه کرده است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در دیدار با اسقف اعظم 'پل ریچارد گالاگر' وزیر امورخارجه واتیکان گفت: موج جدید تحریم های امریکا، تحت فشار قرار دادن تلاش های در حال انجام اجرای تعهدات برجام است.

عراقچی افزود: عواقب از سرگیری تحریمها نگران کننده است. اعمال مجدد تحریم ها توسط امریکا توافق هسته ای را با خطر مواجه کرده است.




farshid November 21, 2018 04:27 PM

از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه(چه برسد به سوریه وعراق ویمن و ) این شرایط فقروفلاکت مردم ایران بدنبال تفکر غلط ویا(مزدور بودن حاکمان اشغال گر) مملکت ماست ومردم ایران هرگز باتصمیمات حاکمان موافق نبوده ونیستند لذا بخششهای بیت المال خیانت در امانت است (بجز چپاول وغارت وجنایت وکشتار مردم بیگناه که جرم است) لذا حامیان این حاکمان شریک جرم انان هستند پسربرادرم وخواهرم صف خودتون را از دزدان وجنایتکاران جدا کنید به اغوش پرمهرمردم نجیب ایران بیایید دست به دست هم دهیم به مهرو نجات دهیم خودمان وفرزندان ومیهن عزیزمان را بی تردید نور برتاریکی پیروز است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: