آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 آبان ماه 1397 = 20-11 2018

جرائم جنسی؛ آلت محور هستند نه رفتار محور

با همه‌‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توان کودک‌آزاری و تعرض جنسی به کودکان را انکار کرد. جدال مجلس و شورای نگهبان بر سر لایحه حمایت از حقوق کودکان هنوز به نتیجه نرسیده است. این لایحه برای حمایت از کودکان کافی نیست.

محمد محبی‌، فارغ‌التحصیل علوم سیاسی، فقه و حقوق به دویچه وله می‌گوید: «در مورد آزارجنسی مشکل اینجاست که ما در فقه اصلأ تعریف روشنی برای آزار جنسی کودک نداریم. ایراد بزرگ در جرایم جنسی فقهی این است که آلت محور هستند نه رفتار محور. یعنی اینکه مسئله رفتاری که صورت گرفته نیست بلکه بحث بر سر این است که آلت تا چه حدی دخول کرده و در نهایت ما "زنای به عنف" یا "لواط به عنف" داریم که اگر با بی‌رحمی وشکنجه صورت گرفته باشد تجاوز محسوب می‌شود.»

یکی از موارد مورد بحث در لایحه حمایت از حقوق کودک تفاوت قائل شدن میان آزار جنسی به عنف یا با رضایت و به اصطلاح با مسالمت در مسئله آزار جنسی کودکان است.

قانون‌گذار برای شناسایی "رضایت کودک در ارتباط جنسی" در نظر گرفته که در صورت ثابت شدن آن مجازات فرد متجاوز کاهش پیدا می‌کند. بر اساس کنوانسیون بین‌ا‌لمللی حقوق کودک هرگونه ارتباط جنسی با کودک به دلیل عدم بلوغ او "تجاوز به عنف" محسوب شده و مسئله‌ای به نام "رضایت کودک" هرگز مطرح نمی‌شود.

از آن گذشته لایحه حمایت از حقوق کودکان لایحه‌ای است که به گفته علی بختیار نماینده خوانسار و گلپایگان نه "جامع و کامل" است و نه با اجرای آن کودکآزاری به شکل قابلتوجهی کاهش پیدا می‌کند‌ اما کارشناسان و فعالان حقوق کودک وجود آن را پشتوانه حداقلی قانونی برای حمایت از کودکان می‌دانند.

گذشته از آن نمایندگان حامی لایحه حمایت از حقوق کودک از جمله علی بختیار معتقد هستند: «این لایحه مجموعه‌ای از حرف‌های خوب است که ممکن است در برخی موارد قابلیت اجرا نداشته زیرا سازوکار مناسب اجرای آن فراهم نیست، بنابراین نمی‌توان ادعا کرد با تصویب این قانون، آسیب‌های مختلف حوزه کودک و نوجوان کاهش چشمگیر پیدا کند.»



بهرام November 20, 2018 03:35 PM

جهان بینی حاکم بر ایران سابق کلا آلت محور است هرکس میتواند با یک نگاه به رساله خمینی گجستک یا هر کدام از آخوندهای رساله دار به وضوح دریابد که حجم بزرگی از اراجیف آن در مورد احکام خشتک محور و در ناحیه شکم و زیر شکم دور میزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین November 20, 2018 03:46 PM

پدران و مادران گرامی،
هنگامیکه یک کشور در دستان چپاولگران و آدمکشان و تجاوزگران سرپرستی میشود، فرستادن جگرگوشه مان به کودکستان و دبستان و دبیرستان روا نیست و از این روی تحریم آموزشگاه را آغاز کنید و خود به فرزندان آموزش دهید و اگر از پس اینکار بر نمیآیید به گفته ای فرزندانتان شما را در کار آموزش نمی پذیرند، با یاری پدران و مادران دیگر در جستجوی آموزگار در خانه باشید پولی را که در جیب دولت نابکار میریزید، به آموزگار خانگی دهید و اینگونه هم فرزندان شما بدون دست درازی به آنها و در کنار شما آموزش میبینند و هم اینکه در جیب این دولت تبهکار پول نمیریزید بگذارید که فرزندان این انگل زادگان به کودکستان ووو بروند
پاینده و پیروز باشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین November 20, 2018 05:54 PM

انگل های بدبو،
آیا شما کودکان خود را هم با همین بنیادنامه اسلامی بدست مردان شهوتران میسپارید؟
این بنیادنامه لَژن وار (لجن وار) تنها برای مردانِ لَژن میباشد چگونه میتوانید با سربلندی به گزارشگر دویچه وله این چرندیات را بگویید؟ سالها پیش در مجله جهانی اشپیگل با تیتر درشت نوشته بود « اسلام یک دینِ سکسی است »
آقای محمد محبی‌، شما تنها یک پرسش را پاسخ دهید: در کدام دانشگاه ها این سه رشته علوم سیاسی، فقه و حقوق را خوانده اید یا بهتر است بپرسم از کدامین دستفروش مدرک خریده اید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: