آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 آبان ماه 1397 = 20-11 2018

سامانه آمریکایی به جای روسی برای ترکیه

آمریکا چه پیشنهادی برای جایگزینی سامانه پدافند هوایی روسیه مطرح خواهد کرد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی»، وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی این موضوع در کنگره است که برای جایگزین کردن اس-400 روسی چه چیزی به ترکیه پیشنهاد کند.

شبکه تلویزیونی نامبرده گزارش داد که دست کم 13 کشور از جمله عربستان سعودی، قطر، مراکش،مصر،ویتنام و عراق با وجود خطر تحریمی از سوی آمریکا خواهان دریافت سامانه پدافند هوایی اس-400 روسیه هستند.

شایان ذکر است که ایالات متحده مطابق با قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها» کشورهای دیگر را از خرید تسلیحات روسی برحذر می دارد، به ویژه خرید سامانه های اس-300 و اس-400 و تهدید میکند در غیر اینصورت آن کشورها با تحریم های سختی روبرو خواهند شد.

آمریکا برای جایگزین کردن سیستم های پدافند هوایی روسیه پیشنهاد می کند تسلیحات ساخت آمریکا به آن کشورها فروخته شود. دولت آمریکا اعلام کرد که توانسته مانع از اجرایی شدن قراردادهای دفاعی روسیه به ارزش چند میلیارد دلار بشود.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد:«آمریکا یکبار دیگر «عواقب جدی» خرید سامانه پدافند هوایی روسیه برای مناسبات دو کشور را به همکاران ترکیه ای یادآور شد.

تحویل سامانه اس-400 بر اساس واگذاری وام به ترکیه در دسامبر سال 2017 به امضا رسید. بخشی از قیمت این قرارداد را ترکیه پرداخت کرده است و بخش دیگر آن به حساب وام دفاعی فدراسیون روسیه پرداخت می شود.

سرگی چمزوف رئیس شرکت «روس تخ» اعلام نمود که قرار است 4 اس-400 به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون دلار به ترکیه تحویل داده شود. وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که استقرار سامانه پدافند هوایی اس-400 در اکتبر سال 2019 در ترکیه آغاز خواهد شد.



پلنگ ایران زمین November 20, 2018 07:05 PM

این را میگویند ابر نیرو اکنون آمریکا هر کاری که بخواهد میتواند بکند مانند فروش سامانه پدافند هوایی اس-400 (یا هر چیز دیگری مانند مداد) به نرخ دلخواه و آنهم سامانه هایی که در آزمایش تراز ۱۰۰٪ را نیاورده اند و هتا فروختن سامانه های بدون گارانتی اینگونه بدون زیان به اقتصاد کشور، آغاز به ساختن موشکهای باهوش نو میکند اکنون سامانه های روسی از رده ۹۵٪ تا سامانه های بدون گارانتی و صادرات دیگر روی دستش مانده و باید آنها را هم ریسایکل کند و اینگونه زیان بزرگ اقتصادی میکند گمان کنم بوی سوختنی از روسیه به کهکشان رسیده باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: