آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 آذر ماه 1397 = 25-11 2018

بازهم دستگیری شماری از اعضای عرفان حلقه

خبرگزاری هرانا – دادستان عمومی و انقلاب کرج از دستگیری شماری از اعضای گروه عرفان حلقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، حاجی رضا شاکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، از دستگیری تعدادی از اعضای عرفان حلقه در استان البرز خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب کرج در این خصوص گفت: “در روزهای اخیر یک عضو اصلی عرفان حلقه به همراه همسرش و تعدادی دیگر از اعضای این گروه در یک عملیات بازداشت شدند”.

شاکرمی این را هم گفت که احتمال ارسال پرونده این فرد به تهران برای بررسی وجود دارد.

لازم به یادآوری است که دوم آذرماه ۱۳۹۷، بنابر اعلام سازمان اطلاعات سپاه استان اصفهان، ۱۲ تن از اعضای گروه عرفان حلقه در این شهر بازداشت شدند. سپاه پاسداران ۲ تن از بازداشت شدگان را اعضای فعال این گروه خواند.

محمد‌علی طاهری بنیانگذار «عرفان کیهانی» یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام آقای طاهری بود که در مرتبه نخست، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، بنیانگذار عرفان حلقه را مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد.

سپس پرونده به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به عنوان شعبه هم‌عرض ارجاع شد که این شعبه نیز طاهری را به اعدام محکوم کرد اما دیوان عالی کشور، بار دیگر حکم صادره را نقض کرد تا پرونده مجدداً در دادگاه هم‌عرض بررسی شود.

پرونده برای مرتبه سوم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی مورد بررسی قرار گرفت که این بار دادگاه متهم را به پنج سال حبس محکوم کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: