آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 آذر ماه 1397 = 25-11 2018

بازداشت یکی دیگر از اعضای کانون صنفی معلمان

یکی دیگر از اعضای کانون صنفی معلمان دیواندره بازداشت شد

حامد نرگسی، از اعضای کانون صنفی معلمان دیواندره، شب گذشته از سوی ماموران امنیتی این شهر بازداشت و به اطلاعات سپاه سنندج منتقل شد این بازداشت درحالی صورت می گیرد که امید شاه‌محمدی، یکی دیگر از فعالان کانون صنفی معلمان دیواندره از روز دوشنبه ۲۱ آبان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه سنندج بسر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شب گذشته شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷، حامد نرگسی از اعضای فعال صنفی معلمان دیواندره از سوی ماموران نیروهای اطلاعات سپاه این شهر بازداشت و به بازداشتگاه قرارگاه سپاه شهرامفر سنندج منتقل شد.

شاهد علوی، خبرنگار و فعال حقوق بشر در این رابطه در صفحه فیس بوک خود نوشت: «حامد نرگسی، فعال صنفی معلمان، دیشب از سوی ماموران اطلاعات سپاه در شهر دیواندره کردستان بازداشت و بنا بر شنیده‌ها به قرارگاه شهرامفر سپاه سنندج منتقل شده است. حامد نرگسی سابقه ۲۵ سال معلمی دارد و صاحب ۳ فرزند است.»

به گفته یک منبع آگاه: «شب گذشته ماموران لباس شخصی بدون در دست داشتن حکم قضایی پس از ورود و بازرسی منزل حامد نرگسی وی را بازداشت کردند.»

تا این لحظه از دلایل بازداشت و اتهامات این معلم دیواندره‌ای اطلاعی در دست نیست.

امید شاه محمدی یکی دیگر از اعضای کانون صنفی معلمان دیواندره روز دوشنبه ۲۱ آبان، یک روز قبل از آغاز دور دوم اعتصابات معلمان در ایران، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه سنندج منتقل شد.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: «با توجه به پیگیری های خانواده و همچنین وعده های حراست اداره آموزش پرورش دیواندره برای آزادی این معلم زندانی، وی کماکان در بازداشت بسر می برد.»

ازدلایل بازداشت و اتهامات مطروحی علیه امید شاه محمدی تاکنون اطلاع دقیقی در دست نیست و این معلم طی ۱۲ روز بازداشت، تنها یک بار موفق به تماس تلفنی با خانواده شده و کماکان تحت فشار روحی و بازجویی قرار دارد.

انجمن صنفی معلمان کردستان روز ۲۶ آبان ۱۳۹۷ در محکومیت بازداشت، تهدید و احضار گسترده فعالان صنفی و فرهنگیان، بیانیه‌ای منتشر کرد و نسبت به افزایش موج این بازداشت‌ها هشدار داد.

گفته می شود، پس از دور دوم تحصن سراسری معلمان، در روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه، موج بازداشت، تهدید و احضار معلمان در سراسر کشور از سوی نهادهای امنیتی آغاز شد.

در سالیان گذشته، فعالان و تشکل‌های حقوق صنفی معلمان بارها با انتشار بیانیه‌ها و یا برگزاری تجمع‌های مسلمت آمیز در تهران و شهرهای دیگر، از سیاست‌های دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آموزش و پرورش و نیز فرهنگیان انتقاد کرده‌اند که گاه این اعتراضات با سرکوب و بازداشت مواجه شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: