آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 آذر ماه 1397 = 27-11 2018

وضعیت اقتصادی ترکیه همانند ایران می شود

اردوغان به سیاست ستیزجویانه ادامه می دهد، و وضعیت اقتصادی ترکیه همانند ایران رو به وخامت می رود

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، کارشناسان اقتصادی می گویند که در ماه های اخیر وضع اقتصادی ترکیه رو به وخامت گذاشته و کمبود مواد غذایی احساس می شود و بهای مایحتاج عمومی همچنان رو به افزایش است. این کارشناسان می گویند که وضعیت اقتصادی ترکیه نیز به بحران اقتصادی در ایران نزدیک می شود و علت آن کناره گیری بسیاری از سرمایه گذاران خارجی برای انجام پروژه های جدید در ترکیه است.

رسانه های ترک می نویسند که وضع اقتصادی در آن کشور چنان وخیم می شود که دولت پرزیدنت اردوغان در تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، به جلوگیری از آن چه که “احتکار” می نامد روی آورده و از جمله تلاش می کند که کشاورزان نتوانند پیاز را به جای آن که به بازار بفرستیند، در انبارهای خود ذخیره کنند تا در آینده بتوانند آن را به بهای بیشتری به بازار عرضه کنند.

اردوغان در سال های اخیر با بسیاری از کشورهای غربی وارد نزاع شده و روابط خود را با اسرائیل نیز بسیار بحرانی ساخته و این امر به اقتصاد آن کشور لطمات شدید وارد کرده است.

همچنین برخی از موارد فساد مالی در دستگاه حکومتی و پایمال ساختن حقوق شهروندان، یکی دیگر از علل بحران اقتصادی ارزیابی شده است.

کارشناسان اقتصادی می گویند که اردوغان نیز ، همانند حکومت اسلامی ایران، به جای آن که به درمان ریشه ای مشکلات اقتصادی دست بزند، فشار خود را متوجه کشاورزان می سازد و از آن ها می خواهد که محصولات خود را به طور کامل به بازار بفرستند تا از افزایش قیمت ها جلوگیری شود.

آمار اقتصادی نشان می دهد که گرانی قیمت ها در ترکیه، در ماه سپتامبر گذشته (دو ماه پیش) به ۲۵ درصد رسیده است و لیره ترکیه چهل درصد از ارزش خود را از دست داده، که وضعیت ارز در ایران را به یاد می آورد.



rahaiiii November 28, 2018 08:57 PM

ماموریت همه اسلامگراها همینه تخریب کشور مربوطه، اما حیف که مردم تا کلاه گشاد نره سرشون به صداقت مذهبی ها اعتماد می کنند مثل اشتباهی که مردم ایران چهل سال پیش مرتکب شدند حالا مونده تا مردم ترکیه بفهمند حالا هی رای بدن به اسلامگراها دست نشانده بیگانه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: